جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
بزرگان فلسفه به سراي اهل قلم مي‌آيند

کتاب «فلسفه معاصر ایران» نوشته رضا داوري‌اردكاني در سراي اهل قلم خانه كتاب رونمايي مي‌شود. غلامحسين ابراهيمي‌ديناني و علي‌اصغر مصلح به همراه نويسنده كتاب، سخنرانان اين نشست محسوب می شوند. غلامعلي حدادعادل و حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد نيز از جمله حاضران اين نشست خواهند بود.-

مالك شجاعي‌جشوقاني، دبير اين نشست، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: «فلسفه معاصر ايران» از جمله تازه‌ترين كتاب‌هاي دكتر داوري‌اردكاني به شمار می آید كه از سوي انتشارات سخن منتشر شده است.

شجاعي‌جشوقاني افزود: پس از انتشار كتاب «سير حكمت در اروپا» اثر مرحوم فروغي، دوره معاصر در فلسفه ايران آغاز شد. دكتر داوري‌اردكاني با تمركز بر اين دوره، مهم‌ترين مسايل آن را بررسي كرده است. داغ شدن بحث هرمنوتيك و رابطه آن با دين، از جمله مهم‌ترين مباحث فلسفه معاصر ايران است كه نويسنده اين كتاب به خوبي به آن پرداخته است.

وي افزود: توجه توامان داوري‌اردكاني به فلسفه غرب و اسلامي و همچنين ترجمه‌هاي فارسي متون غربي منتشره پس از انقلاب، از ديگر ويژگي‌هاي اين كتابند. موضوعاتي را كه اين فيلسوف نويسنده براي كتابش برگزيده است، به خوبي مي‌توان در مجله «نامه فرهنگ» كه پنجاه و چهار شماره از آن منتشر شده اند، ديد.

شجاعي‌جشوقاني ادامه داد: موضوعات اين مجله و همچنين اين كتاب نشان مي‌دهند كه داوري‌اردكاني آموخته‌ها و يافته‌هايش در فلسفه غرب و اسلامي را در خدمت تحليل وضعيت معاصر ايران قرار داده است.

وی درباره ديگر سخنرانان اين نشست گفت: بخشي از اين كتاب به فلسفه اسلامي مي‌‌پردازد و از آن‌جايي كه دكتر ابراهيمي‌ديناني يكي از چهره‌هاي شاخص در فلسفه اسلامي معاصر قلمداد مي‌شود، از وي براي سخنراني در نشست دعوت كرده‌ايم.

شجاعي‌جشوقاني ادامه داد: علي‌اصغر مصلح، مدرس فلسفه دانشگاه علامه طباطبايي است. او در ميان ساير استادان فلسفه ايران، بيش از همه به فلسفه معاصر كشورمان توجه داشته و درباره آن تامل كرده است. برخي از مقالات وي با عنوان‌هاي «تفكر فلسفي معاصر ايران» و «رويكردها به حكمت متعاليه در عالم معاصر» نشان از همين دغدغه او دارند. 

وي به مدعوين اين نشست اشاره كرد و گفت: حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد، رييس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامي، حميدرضا آيت‌اللهي، رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، فرهاد رهبر، رييس دانشگاه تهران و غلامعلي حدادعادل، رييس كمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي براي حضور در اين نشست دعوت شده‌اند.

وي افزود: از رييس دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران، ریيس انتشارات سخن و استادان فلسفه دانشگاه‌هاي اصفهان و علامه طباطبايي و همچنين دانشگاه علامه طباطبايي نيز براي حضور در اين نشست دعوت كرده‌ايم. 

نشست رونمايي از كتاب «فلسفه معاصر ايران» عصر روز چهارشنبه، 17 اسفند، ساعت 16 در سراي اهل قلم خانه كتاب برگزار مي‌شود. اين سرا در خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه‌نصير، شماره 2 واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط