پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
رئیس تیم مذاکرکننده ایران در مذکرات برجام: به کتاب‌های سیاسی و تاریخ معاصر علاقه دارم

علی باقری‌کنی، رئیس تیم مذاکرکننده ایران در مذکرات احیای برجام ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب «جنگ اقتصادی» را از انتشارات مرکز اسناد انقلاب سالامی خریداری کرد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: به کتاب‌های سیاسی و تاریخ معاصر علاقه دارم و در نمایشگاه هم پیگیر کتاب‌هایی از این دست هستم.

او افزود: در نمایشگاه کتاب آثار و عناوین را می‌بینم و موضوع کتاب برایم مهم است و دنبال نویسنده یا پژوهشگر خاصی نیستم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کتاب «جنگ اقتصادی» را از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی خریداری کرد. 

کتاب «جنگ اقتصادی» به قلم مشترک مسعود و حامد براتی است. مرور مختصری بر سابقه‌ تحریم‌ها نشان می‌دهد تا پیش از سال 2006 میلادی (1385 شمسی)، اقدامات خصمانه‌ آمریکا صرفاً شامل تحریم‌های اولیه و تجاری بوده است. مهم‌ترین قانون در این دوره «ایسا» نام داشت که براساس گزارش کنگره‌ آمریکا، چندان موفقیت‌آمیز نبود. سال‌های 2006 تا 2010 میلادی (1385 تا 1389 شمسی) با گسترد‌ه‌تر شدن فهرست تحریمی آمریکا علیه ایران، وضع قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و آغاز تحریم‌های اروپا علیه ایران همراه بود.

این اقدامات در آمریکا مبتنی بر «قانون وطن‌پرستی» بود. در نهايت از سال 2010 میلادی به بعد، آمریکا تلاش کرد تا اقدامات صورت‌گرفته طی سال‌های 2006 تا 2010 میلادی را تکمیل و تقویت نماید که اوج آن را می‌توان در آتش توپخانه سنگین با سلاح‌های پولی و مالی مشاهده نمود. آمریکا با اتخاذ این راهبرد و استفاده از ابزارهای پولی به‌عنوان سلاح کوبنده جنگ اقتصادی، تلاش کرده است مسیرهای مالی و اعتباری به سمت ایران را به منظور کاهش درآمدهای نفتی مسدودنموده و دادوستد و صادرات و واردات ایران را سخت و محدود کند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها