یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
آغاز ثبت‌نام پنجمين نمايشگاه تخصصى بين‌المللى كاغذ از امروز

ثبت‌نام پنجمين نمايشگاه تخصصى بين المللى كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌هاى سلولزى و ماشين‌آلات مربوطه از امروز (یکشنبه 14) فروردین آغاز شد، این نمایشگاه 2 تا 5 مرداد امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

رضا امیدی، رئیس پنجمين نمايشگاه تخصصى بين المللى كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌هاى سلولزى و ماشين‌آلات مربوطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از دوم تا پنجم مردادماه گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌ها و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی رشد فزاینده‌ای نسبت به چهار دوره قبل داشته باشد و شاهد رونق و شور در نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به درخواست شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه، ادامه داد: امسال شاهد حضور فعالان حوزه سلولزی از کشورهای ترکیه، چین و هندوستان در قالب پاویون و غرفه‌های تخصصی نمایشگاه خواهیم بود.
 
امیدی از آغاز ثبت نام نمایشگاه از امروز (یکشنبه 14 فروردین)، افزود: رایزنی‌هایی نیز داشتیم تا بتوانیم شرکت‌های فعال حوزه کاغذ و سلولزی را نیز از اروپا در نمایشگاه داشته باشیم و امیدواریم رونق خوبی را بعد از دوران سخت کرونا تجربه کنیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه از 14 اردیبهشت ماه فرایند جانمایی غرفه‌ها انجام خواهد شد، عنوان کرد: امسال شرکت‌های بزرگ و خوبی به عنوان حامی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و امیدواریم این حمایت ادامه داشته باشد تا بتوانیم در بخش سلولزی شاهد اتفاق‌های خوبی در کشور باشیم.
 
امیدی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز توضیح داد: هدف اولیه این بود که بتوانیم کشور را به عنوان پایگاه صادراتی در بخش‌های مختلف سلولزی به دنیا معرفی کنیم که با توجه به شرایط منطقه و شرایط ایران در منطقه این موضوع دست‌یافتنی است.
 
وی تاکید کرد: البته این مساله نیازمند همت شرکت‌های این حوزه است تا از بستری که در نمایشگاه فراهم می‌شود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، زیرا نمایشگاه محلی برای تبادل دانش، تکنولوژی و توسعه ارتباطات داخلی و بین‌المللی صنعت کاغذ است.
 
امیدی با بیان این‌که دعوت از مدیران و مسئولان حوزه‌های مرتبط با بخش کاغذ و سلولزی در صدر برنامه‌های نمایشگاه در گام پنجم به شمار می‌آید، گفت: در این زمینه جلسات مختلفی میان مسئولان و فعالان صنفی پیش‌بینی کردیم تا انتظارات و خواسته‌های صنف از دولت بیان شود و به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم.
 
وی در ادامه با طرح این موضوع که در تلاشیم نمایشگاه کاغذ در تقویم نمایشگاهی منطقه و جهان قرار گیرد، افزود: در این زمینه هیات‌های تجاری از کشورهای منطقه مثل ترکیه و عراق نیز پیش‌بینی شده‌ است زیرا منطقه بازار مصرفی خوبی برای تولیدکنندگان ایرانی دارند.
 
امیدی همچنین از حضور فعالان کارتن در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال قرار شده است که فعالان و دست‌اندرکاران حوزه کارتن‌سازی نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند و حتی عنوان کارتن نیز در نام نمایشگاه آمده است.
 
وی در پایان با اشاره به شعار سال 1401 مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی نیز عنوان کرد: در این حوزه نیز اميدواريم شاهد حضور شركت‌های دانش بنيان در حوزه سلولزی در نمايشگاه باشيم.
 
فعالان حوزه کاغذ و سلولزی می‌توانند از روز یکشنبه 14 فروردین با مراجعه به سايت نمايشگاه به نشانی WWW.AYANDEHANDISHAN.COM  ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها