سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
پذیرش طرح نویسنده خوزستانی در رویداد فرهنگی، هنری پرتغال

طرح «وقتی خروس سه بار می‌خواند» از نویسنده و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک آبادن، به رویداد فرهنگی، هنری رزیدنسی پرتغال راه یافت.

مانا مداح نویسنده اثر «وقتی خروس سه بار می‌خواند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اشاره به اینکه «زاراتان» یک موسسه فرهنگی، هنری در لیسبون مرکز پرتغال است که هر سال تعداد محدودی هنرمند پذیرش می‌کند، گفت: نویسنده‌ها و هنرمندان در یک بازه زمانی مشخص چهار هفته‌ای، در این موسسه اقامت می‌کنند و به آفرینش اثر خود می‌پردازند.
 
مداح افزود: حوادث داستان «وقتی خروس سه بار می‌خواند» در جنوب ایران اتفاق می‌افتد و سبک آن رئالیسم جادویی است و باورهای مردم جنوب و فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی، محور اصلی این کتاب هستند.  
 
خالق کتاب زیست محیطی «کسی از هیولا خبر ندارد» در خصوص اطلاع‌رسانی از نحوه شرکت در این رویداد بیان کرد: من فراخوان سایت CINEPORT.IR را در صفحه اینستاگرام دیدم و پس از آن وارد سایت موسسه «زاراتان» شدم و با مطالعه شرایط شرکت در آن، ایده یک طرح رمان نوجوان به ذهنم رسید. طرح را نوشتم و آن را ترجمه کردم و همراه با رزومه‌ و نمونه کارهایی که داشتم برای این موسسه ارسال کردم.
 
وی هدف موسسه «زاراتان» را تبادل دانش هنری بین هنرمندان دانست و گفت: در این رویداد فرهنگی، هنری موسسه یادشده تلاش می‌کند تا متقاضیانی را که در رشته‌های مختلف ادبی، نمایشی، تجسمی، فیلم، موسیقی و... شرکت می‌کنند، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همچنین شرایط عقد همکاری را برای آنها فراهم می‌کند.
 
یادآوری می‌شود، مانا مداح تاکنون چند داستان کوتاه برای گروه سنی کودک و بزرگسال نوشته که توسط انتشارات علمی، فرهنگی، نردبان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده‌ است. وی همچنین موفق به کسب مقام برتر جشنواره تصویری سپیدار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها