چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
cPanel چیست؛ با مزیت‌های آن آشنا شوید

سی پنل یک نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب است که توسط cPanel, LLC (سی‌پنل) توسعه یافته است، در این مقاله به شما خواهیم گفت سی پنل چیست و با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کنترل پنل cPanel چیست. سی پنل یک نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب است که توسط cPanel, LLC (سی‌پنل) توسعه یافته است. برای آن که بدانید cpanel چیست می‌توان گفت سی پنل یک رابط گرافیکی و ابزارهای اتوماسیون طراحی شده برای ساده کردن فرآیند میزبانی وب سایت برای صاحب وب سایت یا "کاربر نهایی" ارائه می‌دهد. در این مقاله به شما خواهیم گفت سی پنل چیست و با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.
 
کنترل پنل سی پنل چیست؟
سی‌پنل یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می‌شود. سی پنل به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت‌های خود را منتشر کنید، دامنه‌ها را مدیریت کنید، فایل‌های وب را سازماندهی کنید، حساب‌های ایمیل ایجاد کنید و ...



هاست سی پنل یا لینوکس چیست؟

هاست لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که در آن سایت شما با استفاده از سرور مبتنی بر لینوکس میزبانی می‌شود. با خرید ‌هاست، یک وب سایت می‌تواند در اینترنت حضور داشته باشد.

دلیل اینکه کد منبع باز نامیده می‌شود این است که کد منبع را می‌توان در محیط‌های تجاری و غیر تجاری ویرایش، تغییر یا توزیع مجدد کرد. لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل‌ها در میان ارائه دهندگان مختلف میزبانی وب و کاربران اینترنت است زیرا رایگان است و مزایایی چون انعطاف پذیری، و سفارشی سازی را برای کاربران و قابلیت سرور ارائه می‌دهد. همچنین یک جایگزین عالی برای پلتفرم محدود کننده ویندوز است.



مزایای سی پنل
 میزبانی سی‌پنل اساساً میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که شامل نصب سی‌پنل است. میزبانی یک حساب سی پنل برای کنترل عناصر میزبانی وب شما فراهم می‌کند.

 با در نظر گرفتن این موضوع، سی پنل را می‌توان در انواع میزبانی از جمله‌هاست اشتراکی، اختصاصی و مدیریت شده وردپرس استفاده کرد.
 این کنترل پنل انتخاب خوبی برای مبتدیانی است که به دنبال راه حل ساده کنترل پنل هستند. با این حال، مانند سایر کنترل پنل هاستینگ، سی پنل نیز مزایا و معایبی دارد.

۱. رابط کاربر پسند
رابط سی پنل ویژگی‌های مختلف را تحت ماژول‌های قابل مدیریت دسته‌بندی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی آنها را پیدا کنند. همچنین داشبورد سی پنل دارای منوها و گرافیک‌های ساده برای کاربران است.
۲. بسیار سازگار
سی پنل به عنوان یکی از محبوب ترین کنترل پنل‌ها با چندین مرورگر وب از جمله گوگل کروم، سافاری و موزیلا فایرفاکس سازگار است. علاوه بر این، سی پنل از بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث، از جمله سازندگان سایت و ابزارهای سئو پشتیبانی می‌کند.
۳. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها
سی پنل بدون نیاز به دانش فنی پیشرفته، به کاربران اجازه می‌دهد کارهای پیچیده ای مانند ایجاد زیر دامنه و حساب‌های FTP، مدیریت پایگاه‌های داده MySQL و تهیه نسخه پشتیبان از سایت را انجام دهند.
۴. نصب خودکار نرم‌افزار
سی پنل نه تنها ویژگی‌های متعددی را ارائه می‌دهد، بلکه به خوبی با نصب کننده برنامه‌های Softaculous ادغام شده است. در نتیجه امکان دسترسی به بیش از 400 برنامه از جمله سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب را فراهم می‌کند. Softaculous از هر برنامه در طول چرخه عمر خود، از نصب تا به روز رسانی، مراقبت می‌کند.
۵. پشتیبانی قابل اعتماد
انجمن‌های سی پنل و وبلاگ‌ها حاوی منابع زیادی هستند. کتابچه راهنمای فنی اختصاصی برای سی پنل و WHM نیز موجود است. آنها نحوه استفاده و حل مشکلات مربوط به محصولات سی پنل را توضیح می‌دهند.



 کلام آخر
همانطور که شرح داده شد، ی پنل یکی از محبوب ترین کنترل پنل‌های میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که دارای طیف وسیعی از ماژول‌ها از جمله فایل‌ها، تنظیمات دلخواه، پایگاه‌های داده، برنامه‌های کاربردی وب، دامنه‌ها، متریک‌ها، امنیت، نرم افزار، پیشرفته و ایمیل است. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها