شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
اصفهاني‌ها كتاب‌هاي ادبي بيشترمي‌خوانند

مديركل‌ كتابخانه‌هاي ‌عمومي استان اصفهان گفت: از نيم ميليون نسخه کتاب امانت داده شده در شش ماه اول سال جاري، ادبيات بيشترين عنوان را در کتابخانه هاي عمومي استان اصفهان به خود اختصاص داده است.\

مديركل‌ كتابخانه‌هاي ‌عمومي استان اصفهان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: ««با توجه به آمار مربوط به تعداد كتاب‌هاي امانت داده شده در کتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان رده 800 يعني ادبيات بيشترين تعداد امانت از کتابخانه‌ها را به خود اختصاص داده است. در همين رابطه رده 200 که مرتبط با موضوع اديان است، به عنوان دومين موضوع مورد علاقه و مطالعه مراجعان به کتابخانه‌هاي عمومي قرار گرفته است». 

به گفته «سعيد حشمتي» آمار مربوط به حضور کودکان در کتابخانه ها و تعداد کتب به امانت گرفته شده توسط اين گروه سني بسيار جالب توجه است. كودكان اصفهاني در شش ماه نخست امسال، 57 هزار نسخه كتاب امانت گرفته‌اند. اين استقبال را مي‌توان حاصل تصميم نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور مبني بر اختصاص بخشي براي کودکان در فضاي کتابخانه هاي عمومي دانست.» 

در شش ماه نخست امسال، از 487 هزار و 600 نسخه به امانت رفته از كتابخانه‌هاي اصفهان، 14 هزار و 500 نسخه در حوزه كليات، 22 هزار و 200 نسخه در رده فلسفه، 62 هزار نسخه در گروه دين، 22 هزار و 200 نسخه حوزه علوم اجتماعي، 12 هزار و 200 نسخه،‌زبان،‌ 25 هزار و 500 نسخه علوم خالص، 42 هزار نسخه علوم عملي، 19 هزار نسخه در رده هنر، 161 هزار نسخه ادبيات، 29 هزار نسخه در موضوع تاريخ و جغرافيا و 57 هزار نسخه نيز در رده كودكان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط