دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
درآمیختگی شعر آیینی با دغدغه‌های انسان امروز در «باغ سحرخيز»

هشتمین مجموعه شعر محمدحسین انصاری‌نژاد با عنوان «باغ سحرخیز» آماده انتشار می‌شود. این مجموعه شعر آیینی شامل تعدادی از غزل‌ها و ترکیب‌بندهای شاعر است. شاعر اين مجموعه گفت که در شعرهایش مضامین آیینی با مشکلات و دغدغه‌های انسان امروز گره خورده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انصاری‌نژاد گفت: «باغ سحرخیز» دربرگیرنده 30 غزل و چهار ترکیب‌بند است که طی پنج سال گذشته سروده شده‌اند. این مجموعه از سوی انتشارات شهرستان ادب مراحل انتشار را طی می‌کند.

وی ادامه داد: این مجموعه با مقدمه‌ای از رضا اسماعیلی همراه شده و اسماعیلی در این مقدمه نگاهی کلی به شعر آیینی و اتفاق‌های شعر آیینی ما داشته است.

این شاعر افزود: از سوی دیگر تمامی مضامینی که در شعرهای این مجموعه به‌کار گرفته‌ام، مضامین آیینی هستند، اما با مشکلات و دغدغه‌های انسان امروز گره خورده‌اند.

وی در توضیح این امر گفت: برای مثال این مساله به‌ویژه در شعرهای انتظار بیشتر دیده می‌شود، که به جای مدح صرف، اوضاع و احوال نابسامان جهان نیز در این شعرها تصویر شده است.

انصاری‌نژاد در پایان یادآور شد: همچنین در سرایش شعرهای این مجموع از آموزه‌های و پیام‌های حکمت‌آمیز ائمه ‌اطهار (ع) که نسخه‌های شفابخش زندگی امروز ما هستند، نیز بهره گرفته‌ام.

محمدحسین انصاری‌نژاد متولد 1354 است. پیش‌تر مجموعه‌های «از پشت سایه‌ها»، «باغ سحرخیز»، «پرندگان پراکنده‌اند انسان‌ها»، «زمزمه کاشی‌ها»، «قدری آسمانی‌تر» و «مصرع به مصرع این همه خورشید» از وی به چاپ رسیده است.

وی همچنین مجموعه شعر «این مشق بلاتکلیف» را از سوی نشر تکا در دست چاپ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط