دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
آیین اختتامیه چهارمین جایزه «پروین اعتصامی» آغاز شد

آیین اختتامیه چهارمین جایزه ادبی «پروین اعتصامی» عصر امروز(16 اسفند) با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری معاون فرهنگی وی، مجید حمید زاده، دبیر علمی جایزه پروین و جمعی از علاقه‌مندان و مسوولان در تالار وحدت تهران آغاز شده و اكنون در حال برگزاري است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین اختتامیه چهارمین جایزه ادبی «پروین اعتصامی» با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مجید حمیدجایزه دبیرعلمی جایزه، عباسعلی وفایی، دهقان، نماینده مجلس و جمعی دیگر از علاقه‌مندان، مسوولان، اهالی قلم، علاقه‌مندان این حوزه و اصحاب رسانه‌ها، عصر امروز (16 اسفند) از ساعت 16 در تالار وحدت آغاز به‌کار کرد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآت مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، فیلم مستند پروین اعتصامی، به تهیه‌کنندگی سید سعید میرمحمد صادق برای نخستین بار نمایش داده شد.

نخستین سخنران این همایش بهمن دری بود. وی با تاکید بر این امر که برای برگزیدگان جایزه پروین حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب شعر توانسته است خودش را همپای انقلاب ارتقا دهد.

شعر خوانی فریبا یوسفی و شراره کامرانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در ادامه، عباسعلی وفایی عضو هیات علمی جایزه پروین تاکید کرد: پروین نخست شاعره نامی و فرهیخته شعر فارسی است. عناصر شعر او حتی فراتر از شعر مردانه هم هست و جوهره شعر او انتقاد، طنز، اجتماعیات و تعلیمی را در بر می‌گیرد.

در ادامه این مراسم حمید زاده، دبیرعلمی این جایزه به سخنرانی می‌پردازد و کلیپی از شعر پروین و مصاحبه‌ای درباره این شاعر پخش می‌شود.

آخرین سخنران این مراسم سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

معرفی برگزیدگان چهارمین دوره جایزه «پروین اعتصامی» و اهدای جایزه به این افراد بخش دیگری از این مراسم است. اسامی این برگزیدگان در لینک‌های مرتبط همین خبر در دسترس است. 

گزارش کامل مراسم پایانی چهارمین جایزه ادبی «پروین اعتصامی» متعاقبا در «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط