دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
آیین اختتامیه جایزه «پروین اعتصامی» برگزار می‌شود

آیین اختتامیه چهارمين دوره جایزه ادبی «پروین اعتصامی» عصر امروز(16 اسفند) از ساعت 16 تا 18 با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسوولان فرهنگی و اهالی قلم در تالار وحدت برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این دوره از جایزه «پروین اعتصامی» پنج هزار و 476 اثر از نویسندگان، شاعران، مترجمان و پژوهش‌گران زن در حوزه‌های شعر(سنتی/ نو/ ترجمه)، ادبیات داستانی(تالیف/ ترجمه)، ادبیات پژوهشی(نقد و پژوهش ادبی/ پایان‌نامه) و ادبیات کودک و نوجوان(شعر/ داستان) بررسی شده اند.

از این تعداد 132 اثر به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند. در نهایت عصر امروز(16 اسفند) از 22 صاحب اثر با حضور مسوولان و اهالی قلم تقدیر می‌شود. از این تعداد 15 نفر به عنوان برگزیده و هفت نفر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

پیش‌تر در خبر دیگری مقایسه آماری میان آثار دوره سوم و دوره چهارم این جایزه صورت گرفته است که در موارد مرتبط همین خبر در دسترس مخاطبان ایبناست.

در دوره سوم، چهار هزار و 731 اثر داوری شدند که از این تعداد 278 اثر به مرحله دوم داوری‌ها راه یافته بودند. در این دوره 16 اثر به عنوان برگزيده و 2 اثر به عنوان آثار شايسته تقدير شناخته شدند. دبیر این جایزه مجید حمیدزاده است که همزمان دبیری جوایز کتاب سال، کتاب فصل و جلال آل‌احمد را نیز بر عهده دارد.

آیین اختتامیه چهارمين دوره جایزه ادبی «پروین اعتصامی» عصر امروز(16 اسفند) از ساعت 16 تا 18 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط