چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
بنیاد فردوسی برای همکاری با جشنواره اعلام آمادگی کرد

یاسر موحد فرد، دبیر کل بنیاد جهانی فردوسی از اعلام آمادگی این بنیاد برای همکاری با جشنواره شعر فجر در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه شعر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین المللی شعر فجر، موحدفرد گفت: ادبیات و شعر ایران تاثیر چشمگیری بر ادبیات و شعر جهان داشته است و چهره‌های سرآمد ادبی ما در تمام دنیا شناخته شده هستند.

وی در ادامه توضیح داد: به همین دلیل هر نوع اقدامی که برای معرفی شعر ایران به دنیا صورت بگیرد، شایسته ستایش و حمایت است و جشنواره شعر فجر نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

موحدفرد با بیان این‌که این جشنواره می‌تواند ارزشمندترین و برترین شاعران جهان را در کنار هم جمع کند افزود: در همین راستا پیشنهاد من این است که تاثیر شعر و ادب فارسی و شاعران و مفاخر بزرگ ادبی ایران را در بخش‌های مستقلی با حضور میهمانان خارجی بررسی کنیم.

وی ادامه داد: ما در بنیاد فردوسی این آمادگی را داریم که حداقل یک بخش ویژه برای بررسی تاثیر ادبیات کلاسیک ایران بر ادبیات جهان با عنوان فردوسی و اثر ارزشمند او بر پا کنیم.

دبیر کل بنیاد فردوسی با بیان این‌که جای خالی جایزه‌ای جهانی که برگرفته از نام بزرگان شعر و ادب پارسی باشد همواره احساس می‌شود تاکید کرد: در این بخش هم جشنواره شعر فجر می‌تواند پیشگام باشد و اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد.

وی یادآور شد: اختصاص بخش‌های ویژه به بزرگانی چون مولانا، حافظ و سعدی در هر دوره و توجه به ترجمه دیوان‌های این بزرگان در کشورهای دیگر می‌تواند موجب اقبال مترجمان بیشتری به شعر و ادب فارسی شود. 

موحدفرد در پایان گفت: حتی می‌توان در یک بخش مستقل از هنرمندانی که از آموزه‌های ادب پارسی بهره گرفته و اثری خلق کرده‌اند، تجلیل کرد و از این طریق بر میزان نفوذ و اثرگذاری جشنواره افزود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط