سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۹
دزفول به  كتابخانه مركزي نياز دارد

ظرفيت و ميزان استقبال اهالي نشان دهنده لزوم احداث كتابخانه مركزي در شهرستان دزفول است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مطلب را رييس انجمن كتابخانه هاي دزفول در جلسه انجمن در جمع اعضا و مدير كتابخانه هاي عمومي استان خوزستان عنوان كرد.

قناعتي، خواستار همكاري شهرداري در تامين زمين مناسب براي احداث كتابخانه مركزي شهرستان شد و از شهرداران خواست گزارشی از پرداخت نیم درصد به انجمن کتابخانه ها ارايه دهند. 

در این جلسه رحيم فضيلت پور، مدير کتابخانه های عمومی خوزستان  به تشریح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه ها و ارکان مدیریتی آن پرداخت و از دبیرخانه بعنوان رکن اجرایی انجمن نام برد. 

وي خاطر نشان كرد:  به ازای هر 58 هزار نفر در شهرستان دزفول یک کتابخانه داریم که با اهداف و زمان بندی نهاد بايد تا سال 88 که به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه داشته باشيم.

 فضيلت پور خبر داد: تا سال 88 بايد80 باب کتابخانه به مجموعه های استان افزوده شودكه از این تعداد هشت باب به شهرستان دزفول اختصاص خواهد یافت.

 وي با اشاره به  مبلغ بدهی شهرداران به کتابخانه ها گفت: شهرداري ها در مجموع سه ميليارد ريال به كتابخانه ها بدهي دارند. 

تامين اعتبار مورد نياز براي تجهيز كتابخانه الغدير به عنوان نيم درصد درآمد از سوي شهرداري، تامين هزينه ساخت سالن كتابخانه امام خميني دزآب از سوي مديريت كتابخانه هاي عمومي استان با همكاري شهرداري و شورا و توسعه مخزن كتابخانه شهداي صفي آباد از مصوبه هاي اين جلسه بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها