سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
علی‌پور پنجمین دفتر شعرش را آماده چاپ می‌کند

مصطفی علی‌پور پنجمین دفتر شعرش با عنوان «در چهار راه بهارنارنج» را که دربرگیرنده حدود 70 قطعه شعر نو است برای چاپ آماده می‌کند.

مصطفی علیپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: سال‌ها پیش تصمیم گرفتم برخی از اشعارم را در دفتری با همین عنوان منتشر کنم اما به دلیل مفقود شدن تعدادی از این اشعار، این دفتر منتشر نشد.

وی ادامه داد: دفتر شعر «در چهار راه بهارنارنج» شعرهای جدید و بخشی از شعرهای قدیمی من‌را دربرمی‌گیرد و حدود 70 قطعه شعر برای این مجموعه درنظر گرفته‌ام.

این شاعر درباره قالب و موضوع شعرهایش اشهار داشت: این اشعار بیشتر در قالب سپید و نیمایی هستند البته تعدادی رباعی نیز در این دفتر دیده می‌شود. از سوی دیگر این سروده‌ها بیشتر به بیان مسائل اجتماعی و تجربه‌ها و دغدغه‌های شخصی من می‌پردازند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر ویرایش نهایی این اشعار را انجام می‌دهم و هنوز ناشری برای چاپ آن درنظر نگرفته‌ام.

مصطفی علی‌پور متولد 1340 در شهرستان تنکابن و فارغ‌التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرده است. 

وی از سال 1363 به‌طور جدی آغاز به سرودن شعر کرده است و نخستین اثر او در سال 1373 با عنوان «از گلوی کوچک رود» منتشر شد.

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «هفت بند مویه»(مجموعه شعر، 1377، مزامیر)، «گزیده ادبیات معاصر شماره 57»(نیستان سال 80، چاپ دوم سال 81)، «می‌تراود مهتاب»(مقدمه‌ای بر زبان شعر معاصر)، «روایت تحلیلی زندگی و اندیشه حلاج»، «از همدان تا صلیب»(روایت زندگی و اندیشه عین‌القضاة) و «زندگی و اندیشه شهاب‌الدین سهرودی»(در حال بازنویسی) اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط