دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
«شناخت‌نامه گرمارودی» تدوین می‌شود

«شناخت‌نامه سیدعلی موسوی گرمارودی» به کوشش علی داوودی، شاعر، در دست تدوین است. مسوولیت‌های فرهنگی گرمارودی، آثار ترجمه، داوری‌ها و مجموعه آثاری که منتشر کرده است از جمله موضوعاتی هستند که در تدوین این شناخت‌نامه مدنظر قرار می‌گیرند.\

داوودی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: سیدعلی موسوی گرمارودی از چهره‌های شناخته شده و تاثیرگذار معاصر است اما هنوز مجموعه‌ای برای معرفی و تحلیل شخصیت و آثار او تدوین نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در فضای فرهنگی و کتاب بخشی از فعالیت‌های ادبی به تدوین شناخت‌نامه، جشن‌نامه، ویژه‌نامه و یادنامه اختصاص دارد و این آثار با هدف معرفی چهره‌های مطرح و تاثیری که در فضای فرهنگی ایجاد کرده‌اند منتشر می‌شوند.

داوودی درباره جنبه‌های مختلفی که در این کتاب به آن‌ها می‌پردازد توضیح داد: گرمارودی از شاعران مطرحی است که سابقه نیم قرن فعالیت در این حوزه را دارد. همچنین در پیدایش ادبیات آیینی و مقاومت نیز از پیشگامان بوده است. از سوی دیگر یک فعال سیاسی بوده و مبارزاتی در این حوزه داشته است.

وی افزود: مسوولیت‌های فرهنگی گرمارودی، آثاری که ترجمه کرده، داوری‌ها و به‌طور کلی مجموعه آثاری که منتشر کرده است از جمله موضوعاتی هستند که در تدوین این شناخت‌نامه مدنظر قرار می‌گیرند.

داوودی به چگونگی تدوین این کتاب اشاره و تشریح کرد: در ارتباط با شعرهای گرمارودی مقالاتی نوشته و منتشر شده است که در تدوین این کتاب استفاده می‌شوند. همچنین یک مجموعه از مطالب باید طی گفت‌و‌گوهایی با گرمارودی تدوین شوند. از سوی دیگر گردآوری مجموعه مقالات، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های این شاعر و مترجم بخش دیگر کار هستند.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون برخی از منابع مکتوب مورد نیاز برای این کتاب را گردآوری کرده‌ام و این کتاب تا سال آینده آماده چاپ می‌شود.

«شناخت‌نامه سیدعلی موسوی گرمارودی» به کوشش علی داوودی و توسط انتشارات مرکز پژوهش‌های ادبیات و هنر معاصر تدوین و منتشر می‌شود.

پیش‌تر از علی داوودی مجموعه شعر «نام تو چیست» که منتخبی از غزل‌های او طی سال‌های 1372 تا 1384 را دربرمی‌گیرد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط