شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
ششمین نشست «چارسوی شعر» برگزار می‌شود

ششمین نشست از سلسله نشست‌های «چارسوی شعر» دوشنبه(26 مهر) با حضور کریم زمانی با موضوع «آفاق عرفانی مولانا» برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر شعر جوان، کریم زمانی، شارح مثنوی و غزلیات شمس در ششمین نشست «چارسوی شعر» پیرامون موضوع «آفاق عرفانی مولوی» به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

به قلم این مولانا‌پژوه، دوره هفت جلدی «شرح مثنوی معنوی» 15 سال پیش منتشر شده و جلد نخست آن به چاپ سی‌ام رسیده و بر اساس همین شرح به پنج زبان از جمله روسی، چینی، آلمانی و ازبكی ترجمه شده است.

«میناگر عشق» عنوان كتاب دیگری از زمانی است كه نخستین‌بار در سال 82 منتشر شده و در حال حاضر به چاپ ششم در تیراژ 3000 نسخه رسیده است. این كتاب شرح موضوعی مثنوی است و بیش از 150 موضوع در آن به صورت تحلیلی مطرح و تشریح شده است.

برنامه چارسوی شعر تاکنون میزبان چهره‌هایی همچون حسین پاینده، عباس مخبر، غلامحسین امیرخانی، شمس لنگرودی و ضیاء موحد بوده است و به موضوعات «ایماژیسم در شعر معاصر»، «شعر و اسطوره»، «رابطه تاریخی شعر و خط»، «پرسش‌های شعر امروز» و «دیدار‌شناسی شعر» اختصاص داشته است. 

نشست دوشنبه(26 مهر) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 19 در محل دفتر شعر جوان واقع در خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز(دولت، نبش خیابان شهید نعمتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط