دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
قاصدك‌هاي كتاب در شهرستان‌ها فعال شوند

طرح قاصدك كتاب با همكاري سازمان‌ها و نهادهاي متولي امور فرهنگي مي‌تواند در ساير استان‌ها و شهرهاي كشور انجام شود. قاصدك‌هاي كتاب، در قالب كتابفروشي‌هاي سيار در مکان‌های نزدیک به مراکز آموزشی یا نمایشگاهی و پارک‌ها، كتاب عرضه مي‌كنند./

رييس مجتمع مطبوعات تخصصي، مجري طرح قاصدك كتاب، با بيان اين موضوع به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اجراي اين طرح در شهر تهران با برخي مشكلات اجرايي در شهرداري مواجه و اين مشكلات مانع اجراي همه‌جانبه و گسترده آن شده است.

عيسي خندان ادامه داد: تاكنون تنها توانسته‌ايم چهار قاصدك كتاب در مناطق مختلف استان تهران شامل بيمارستان امام خميني (ره)، ورودي متروي صادقيه، امامزاده قاسم (ع) و دانشگاه رودهن راه‌اندازي كنيم.

وي با بيان اين كه قاصدك‌هاي كتاب با هدف جبران کاستی‌های موجود در سیستم پخش و عرضه کتاب فعاليت مي‌كنند، اظهار داشت: افزايش ويترين‌هاي كتاب در كشور، يكي از خواست‌هاي هميشگي ناشران بوده است كه اميدواريم به ياري قاصدك كتاب محقق شود.

خندان تصريح كرد: اكنون به دنبال رايزني با معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم تا زمينه رشد و توسعه قاصدك‌هاي كتاب را در شهرستان‌ها فراهم كنيم.

وي درباره ظرفيت‌هاي وزارت ارشاد در استان‌هاي مختلف كشور، توضيح داد: معاونت فرهنگي به عنوان يك بازوي اجرايي مي‌تواند در زمينه گسترش اين طرح در ساير شهرها و افزايش سرانه مطالعه كشور به ياري قاصدك كتاب بيايد.

بر اساس طرح قاصدك كتاب، قرار است 735 کتاب‌فروشی سیار به نام «قاصدک کتاب» با حمایت دولت و شهرداری‌های کشور توسط مجتمع مطبوعات تخصصی کشور با فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان در تمامی استان‌ها مستقر شوند تا بخشی از کاستی‌های سیستم پخش و عرضه کتاب از اين طريق جبران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط