شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
قاصدك‌هايي در انتظار مجوز پرواز

اجراي طرح قاصدك كتاب به دليل برخي ناهماهنگي‌ها با اختلال مواجه شده است، ممانعت از ادامه فعاليت قاصدك كتاب ميدان تجريش يكي از اين موارد است.\

عيسي خندان، رييس مجتمع مطبوعات تخصصي ـ مجري طرح قاصدك كتاب ـ با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ بيان داشت: شهردار تهران از چند ماه پيش با اجراي اين طرح موافقت كرد و نامه اجرايي شدن طرح به تمام مناطق شهرداري تهران ارسال شد. 

وي ادامه داد: با اين وجود شهرداري مناطق براي استقرار و جانمايي كاروان‌هاي قاصدك كتاب همكاري نمي‌كنند و اجرايي شدن طرح كماكان با مشكلات نرم‌افزاري روبه‌روست. 

مجري طرح قاصدك كتاب با بيان اين كه قاصدك كتاب تجريش پس از هفت ماه، هفته گذشته به پاركينگ شهرداري منتقل شده است، اظهار داشت:‌ كتابفروشان قاصدك كتاب مجبورند هر ماه براي دريافت مجوز به شهرداري مناطق مراجعه كنند، در حالي كه اجرايي شدن طرح از سوي مقامات بالاي شهرداري تاييد شده است.

خندان تصريح كرد: اغلب ناشران به دلیل هزینه بالا برای تاسیس کتاب‌فروشی ثابت، نمي‌توانند كتاب‌فروشي تاسيس كنند، اما قاصدك‌ها زمينه دسترسي آسان‌تر به ويترين كتاب‌ها را فراهم مي‌كنند.

‌به گفته رييس مجتمع مطبوعات تخصصي، اجرای روش‌های نوین در حوزه عرضه كتاب، مي‌تواند فاصله کتاب با مردم را کمتر و پيوندي دوباره ميان آنها ايجاد كند.

وي تصريح كرد: نخستین گروه قاصدک‌های کتاب که قطعات کاروان آن محصول کشور لهستان است، مونتاژ شده‌اند و اميدواريم شهرداري تهران در همكاري با موسسه موانع و مشكلات اين قاصدك‌ها را برطرف كنند.

خندان درباره چگونگی استقرار قاصدک‌ها گفت: مکان‌هایی نظير مجاورت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، پارک‌ها و مراکز گردشگری، فرهنگسراها، مكان‌هاي هم‌جوار همایش‌ها و نمایشگاه‌ها برای حضور قاصدک‌ها پیش‌بینی شده‌‌اند.

بر اساس طرح قاصدك كتاب، قرار است 735 کتاب‌فروشی سیار به نام «قاصدک کتاب» با حمایت دولت و شهرداری‌های کشور توسط مجتمع مطبوعات تخصصی کشور با فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان در تمامی استان‌ها مستقر شوند تا بخشی از کاستی‌های سیستم پخش و عرضه کتاب از اين طريق جبران شود.

اين طرح با همكاري وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، كار و امور اجتماعي و همچنين وزارت كشور از سوي مجتمع مطبوعات تخصصي اجرايي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها