سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
بازدید سرزده معاون فرهنگی وزیر ارشاد از کتابفروشی‌ها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در بازدیدسرزده از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب تهران از نزدیک با مشکلات ناشران و موزعان کتاب آشنا شد.دری در اين بازديد همچنین از تلاش برای حذف مالیات کتابفروشی‌ها خبر داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پنجشنبه هفته گذشته از تعدادی از کتابفروشی‌های سطح شهر تهران دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات ناشران و موزعان کتاب و صاحبان این کتابفروشی‌ها آشنا شد. 

محمد اللهیاری فومنی مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد و احسان‌الله حجتی مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ايران، دری را در این بازدید یک‌ساعته همراهی ‌کردند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این دیدار از کتابفروشی‌ها و موسسه ها و انتشاراتی‌های واقع در خیابان انقلاب تهران مانند موسسه انتشارات اطلاعات، کیهان، اشارت، مولی، خوارزمی، زمان، روزبهان، جهاد دانشگاهی، امیرکبیر، رشد، به‌نشر و جنگل و...بازدید کرد.

در این بازدید ناشران و کتابفروشان با بیان مشکلات صنفي خود و ارائه آمارهایی در این‌باره، خواستار بهبود و ارايه راهکار مناسب به منظور دسترسی مخاطبان به کتاب (بدون واسطه ) شدند.

دری هم روند فروش کتاب را در کتابفروشی‌های نامبرده جویا شد و قول حمایت از آثار فاخر و جلوگیری از کتاب‌سازی را داد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد همچنین به کتابفروشان خیابان انقلاب وعده داد با تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات موزعان و کتابفروشان، بحث توزیع کتاب را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار اين معاونت قرار دهد.

دری همچنین از تلاش برای حذف مالیات کتابفروشی‌ها خبر داد و گفت: «شخصاً موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنم.»

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پایان این بازدید ابراز امیدواری کرد دیدارهایش را با ناشران و کتابفروشان تهران و نقاط مختلف کشور در آینده نیز ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها