سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
معرفی شهيد "علي غيور اصلي" در رمان "عبور از ضخامت ابرها"

رمان "عبور از ضخامت ابرها" كه درباره سردار شهيد علي غيور اصلي و به قلم بهزاد شيخي نوشته شده، به تازگي توسط انتشارات نيلوفران و با حمايت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان خوزستان منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي غيور اصلي، پیش از پیروزی انقلاب و به دليل آگاهي از خیانت های حكومت پهلوی، از خدمت در ارتش فرار مي كند و مدتی بعد به اهواز تبعيد مي‌شود.

با پيروزي انقلاب و به دنبال ‌آن تجاوز نيروهاي بعثي عراق به خاك ايران، فرماندهي عمليات سپاه خوزستان را برعهده مي‌گيرد و پس از طرح‌ريزي و حضور در يك شبيخون، در دهم مهر سال 1359 و روزهاي آغاز دفاع‌مقدس به شهادت مي‌رسد.

به گفته بهزاد شيخي، نویسنده رمان "عبور از ضخامت ابرها"، اين شبيخون كه به "شبيخون حميديه" معروف است، با‌عث بازپس‌گيري كيلومترها از خاك ايران، در همان روزهاي اول جنگ شد. ‌

تمامي اين وقايع، در رمان "عبور از ضخامت ابرها" منعكس شده‌اند و براساس گفته‌هاي نويسنده اثر، تمامي شخصيت‌هاي رمان واقعي‌ و تنها 2 شخصيت حاضر در بخش دوران انقلاب، تخيلي‌اند.

رمان "عبور از ضخامت ابرها"، در قطع رقعي و 174 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهاي 27هزار ريال، توسط انتشارات نيلوفران و با حمايت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان خوزستان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط