یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹
«پل رومی» مظاهری به نمایشگاه کتاب می‌آید

دومین مجموعه شعر مهدی مظاهری با عنوان «پل رومی» در قالب شعر سپید توسط انتشارات فصل پنجم در دست چاپ است. این دفتر شعر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه خواهد شد.\

مظاهری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره دومین مجموعه شعرش توضیح داد: این مجموعه در قالب شعر سپید سروده شده و شامل 50 قطعه شعر در هشت فصل می‌شود.

وی به عنوان بخش‌های این دفتر شعر اشاره کرد و گفت: انسان، مرگ، زندگی، نمایش، اعتراف، آزادی، عیب و جنگ عنوان بخش‌های این کتاب هستند.

مظاهری با تاکید بر رویکرد معنایی در سروده‌های دومین دفتر شعرش اظهار داشت: به‌طور کلی سروده‌های این مجموعه دارای مفاهیم اجتماعی هستند. البته برخی از شعرها نیز مفهوم تغزلی دارند.

وی ادامه داد: در بخش «جنگ» رویکرد و نگاه من به عنوان شاعر از جنس تفکر صلح‌دوستانه است و نگاه به جنگ در قالب یک نگاه انسانی دیده می‌شود.

این شاعر در پایان به دیگر بخش‌های این مجموعه اشاره کرد و توضیح داد: در دیگر بخش‌های این مجموعه نیز به نحوی به انسان امروز که در جامعه مدرن زندگی می‌کند و تضادها و انگیزه‌هایی که با آن‌ها روبروست پرداخته‌ام.

پیش‌تر از این شاعر مجموعه شعر «پنجره‌های بی اتاق» در فروردین 1388 توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر شده است. این مجموعه شامل 53 قطعه از سروده‌ها مظاهری در قالب‌های سپید و غزل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط