چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
دومین نشست سرای دایمی اهل قلم برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست‌های سرای دایمی اهل قلم که به بررسی و نقد آثار نویسنده و شاعر جوان، مهدی مظفری ساوجی اختصاص دارد، عصر روز چهارشنبه، با حضور جمعی از اصحاب قلم در سراي دائمي اهل قلم برپا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین نشست سرای دایمی اهل قلم و اولین نشست از سلسله نشست‌های «نقد آثار نویسندگان جوان»، ساعت 17:30 امروز (چهارشنبه 10 مرداد)، در محل سرای دایمی اهل قلم، برپا شد.

در این جلسه که به نقد و بررسی آثار نویسنده و شاعر جوان، مهدی مظفری ساوجی اختصاص داشت، محمد مهدی علومی و سید محمد سجادی برای سخنرانی در خصوص آثار این نویسنده، حضور داشتند.

علاوه بر اين كارشناسان، منوچهر حسن زاده، مدیر انتشارات مروارید و ناشر برخی از آثار این نویسنده، سید مهدی جهرمی، مدیر موسسه خانه کتاب و علی اوجبی معاون فرهنگی این موسسه، به همراه جمعی از اصحاب قلم،‌ خبرنگاران و علاقه‌مندان، در این نشست حضور به هم رسانده‌اند و سعید باباوند نیز مجری گری این برنامه را به عهده دارد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، سید محمد سجادی در این نشست،‌ در مورد وجوه مختلف شعر و غزل ساوجی و مهدی علومی در مورد تحقیقات و پژوهش‌های این نویسنده جوان به سخنرانی پرداختند.

همچنین در این جلسه از سه کتاب جدید این نویسنده که به تازگی توسط انتشارات نیلوفر راهی بازار نشر شده‌اند، نیز رونمایی شد.

«از بامداد» مجموعه گفت و گوهاي ساوجي با تعدادي از هنرمندان، نويسندگان و دوستان احمد شاملو (شاعر معاصر ایران و یکی از آغازگرانی سبک شعر سپید) از جمله مسعود كيميايي، مرتضي مميز و منوچهر آتشي درباره شعر و شخصيت او است كه در سال جاري از سوي انتشارات مرواريد منتشر شد.

«از نو غزل» نيز مجموعه‌اي از غزل جوان كشور به انتخاب اين شاعر است كه از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده و « شهد اما شوكران» شامل بررسي غزل اجتماعي ايران از مشروطه تا زمان حاضر از ديد مظفري ساوجي است.

اخبار تکمیلی و گزاش کامل اين جلسه متعاقبا بر روی خروجی خبرگزاري كتاب ايران منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها