جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
نگاهي تحليلي به قواعد فقهي

چاپ نخست كتاب «نظرة تحلیلیة الی‌القواعدالفقهیة» (عربي) نوشته سعيد هلاليان از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اثر حاضر، ابعاد مختلف قواعد فقهي بررسي شده و نقش بسيار مهم آن در روند استنباط احكام شرعي و ضرورت اهتمام فزاينده به آن از سوي محافل علمي مورد تاكيد قرار گرفته است.

اين كتاب به زبان عربي و براي مخاطبان خاص به رشته تحرير در آمده كه ترجمه نام آن به زبان فارسي «نگاهي تحليلي به قواعد فقهي» معني مي‌شود.

در بخشي از معرفي اين اثر آمده است: «خاتميت آيين اسلام و جاودانگي آن از يك سو و جهان‌شمول بودن پيام آن از سوي ديگر، ايجاد ابزار و راه‌كارهاي لازم را براي پاسخ‌گويي به تحولات گسترده زندگي بشري ضروري مي‌نمايد. از جمله آنها نيازهاي انسان معاصر است كه از راه حل‌هاي بشري و يافته‌هاي تمدن مادي صرف مايوس شده است. قواعد فقهي از جمله اين‌گونه راه‌كارهاست.»

به عقيده نويسنده، از نمونه‌هاي اين ابزارها و راهكارها مي‌توان به قواعد فقهي اشاره كرد و اين همان چيزي است كه در اين كتاب به آن پرداخته و تلاش مي‌شود جوانب گوناگون آن بررسي شود تا ضمن شناخت بيشتر از نقش آن در فرايندهاي استنباطي، بر ضرورت اهتمام بيش از پيش بر اين ابزار تأكيد و از غربت تأسف‌بار خارج شود.

اين كتاب با پرداختن به راهكارهاي فقهي در تلاش است گامي مثبت براي رسيدن به فقهي زنده، شكوفا و با هدف رسيدن به قله‌هاي كرامت و عزت اسلامي و حفظ پويايي شريعت اسلامي بردارد. 

چاپ نخست كتاب «نظرة تحلیلیة الی‌القواعدالفقهیة» در شمارگان 1000 نسخه، 300 صفحه و بهاي 72000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط