یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
«تاريخ تحول فرمانروايي در ايران و جهان» بررسي مي‌شود

«تاريخ تحول فرمانروايي در ايران و جهان» عنوان نشستي تخصصي است كه با نگاهي به كتاب «مروري بر تاريخ ايران از آغاز عصر مادها تا پايان دوره‌ قاجار»، عصر روز يك‌شنبه (4 بهمن) در موسسه فرهنگي-هنري جمشيد برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در ادامه سلسله نشست‌هاي تخصصي موسسه فرهنگي هنري جمشيد جاماسيان، بهرام روشن‌ضمير پژوهشگر فرهنگ و تمدن ايران به بررسي «تاريخ تحول فرمانروايي در ايران و جهان» مي‌پردازد.

كتاب «مروري بر تاريخ ايران از آغاز عصر مادها تا پايان دوره‌ قاجار» به قلم رضا شعباني، استاد تاريخ دانشگاه‌ شهید بهشتی از جمله منابع مطالعاتي فراگير تاريخ ايران محسوب مي‌شود. مؤلف، علل تدوين کتاب را ذکر اجمالي نام‌آوران همه سلسله‌هايي که از ماد تا پهلوي بر ايران حکم راندند؛ پرداختن به ساختار‌هاي سياسي، اجتماعي‌، اقتصادي و نظامي ايران در ادوار مختلف و حيات ملي ايران برمي‌شمارد.

دوره پيشين سلسله نشست‌هاي تخصصي موسسه جمشيد به بررسي «ديدگاه هستي‌شناسي درباره بهسازي جهان و تن انسان» اختصاص داشت و نسيم قبادي، روان‌شناس در اين باره به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

نشست تخصصي «تاريخ تحول فرمانروايي در ايران و جهان» عصر روز يكشنبه (4 بهمن‌ماه) ساعت ١٧ در موسسه فرهنگي، هنري جمشيد جاماسيان برپا مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به نشاني خردمند شمالي، كوچه‌ شهيد اعرابي، شماره ٤، طبقه دوم، مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط