چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
افزایش فروش مطبوعات مذهبی در آمریکا

طبق گزارش انجمن ناشران آمریکایی، درآمد ناشران این کشور ۰.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۱۲.۵۷ میلیارد دلار رسید.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از انجمن ناشران امریکا: طبق اطلاعات اولیه گزارشی که فروش هزار و ۲۲۵ ناشر که درآمد خود را به برنامه StatShot انجمن ناشران آمریکایی گزارش داده بودند، در سال ۲۰۲۳، این درآمد ۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۱۲.۵۷ میلیارد دلار رسید.

بیشترین افزایش در بخش مطبوعات مذهبی بود که در آن فروش با ۷.۸ درصد افزایش به ۸۱۹.۷ میلیون دلار رسید. فروش نشریات تجاری نیز ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۵.۶۱ میلیارد دلار رسید، درحالی که فروش در بخش نشریات کودکان و نوجوانان با ۲.۶ درصد کاهش به ۲.۵ میلیارد دلار رسید و به‌طور کلی فروش ترکیبی گروه بزرگسالان و کودکان ۱٪ کاهش یافت.

سال گذشته، انجمن ناشران آمریکایی طی گزارشی فروش ناشرانی که به برنامه StatShot گزارش می‌دهند را با کاهش ۶.۴ درصدی اعلام کرد. اگرچه این رقم پس از انتشار تخمین‌های فروش نهایی انجمن ناشران آمریکایی در اواخر سال به ۲.۶ درصد کاهش یافت.

کاهش فروش یک درصدی گزارش‌شده توسط StatShot در سال جاری کمتر از کاهش ۲.۶ درصدی فروش واحد کتاب‌های چاپی در سال ۲۰۲۳ بود که قبلاً توسط Circana BookScan (سیستم استاندارد ردیابی محل فروش کتاب) گزارش شده بود و احتمالاً نشان‌دهنده تأثیر قیمت‌های بالاتر کتاب است که کاهش فروش واحد را جبران می‌کند؛ همچنین داده‌های انجمن ناشران آمریکایی شامل فروش دیجیتالی می‌شود که سال گذشته در دسته‌بندی انتشارات تجاری افزایش یافت.

در بخش بزرگسالان، فروش دیجیتالی کتاب‌های صوتی ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۷۴۳ میلیون دلار در گزارش‌های ثبت شده رسید و ۱۳.۲ درصد از فروش را در رده بزرگسالان به خود اختصاص داد که نسبت به ۱۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

فروش کتاب‌های الکترونیکی یک‌سال دیگر با کاهشی اندک مواجه شد و به ۸۳۴ میلیارد دلار که ۱۴.۹٪ از کل درآمد بزرگسالان را شامل می‌شود، رسید. مجموع فروش دیجیتالی از ۲۶.۴ درصد در سال ۲۰۲۲، ۲۸.۱ درصد از فروش بزرگسالان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. فروش جلد گالینگور ۱ درصد در سال افزایش یافته است که تا حد زیادی کاهش ۳.۹ درصدی جلد شومیز تجارت را جبران می‌کند. فروش انبوه بازار در سال ۲۰۲۳ در این گزارش، بسیار کم اعلام شد؛ ۱۳.۵ درصد کاهش یافت و تنها ۲.۴ درصد از فروش بزرگسالان را به خود اختصاص داد.

در بخش کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، کاهش ۲.۶ درصدی فروش عمدتاً به دلیل کاهش فروش جلد گالینگور بود که ۴.۱ درصد کاهش یافت، اما این قالب همچنان ۳۶.۳ درصد از فروش گروه را به خود اختصاص داده است. فروش جلد شومیز ۰.۴ درصد در سال کاهش یافت و ۴۴.۳ درصد از درآمد را به خود اختصاص داد. فروش کتاب‌های صوتی دیجیتال و کتاب‌های الکترونیکی هر دو در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت، اما همچنان سهم بسیار کمتری از فروش را نسبت به گروه بزرگسالان تشکیل می‌دهند. فروش دیجیتال کتاب‌های صوتی ۸.۸ درصد افزایش یافته و ۳ درصد از فروش را تشکیل می‌دهد؛ درحالی که فروش کتاب‌های الکترونیکی ۲۰ درصد افزایش یافته است که ۴.۷ درصد از فروش این دسته را شامل می‌شود.

خارج از گروه‌های تجاری، فروش در بخش کتاب‌های آموزشی عالی ۳.۲ درصد افزایش یافت و به ۳.۰ میلیارد دلار رسید؛ درحالی که فروش کتاب‌های تخصصی ۳.۹ درصد کاهش یافت و به ۴۷۶ میلیون دلار رسید. انتشارات دانشگاهی سال نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشتند و فروش آن ۵ درصد افزایش یافت.

انجمن ناشران آمریکایی تخمین‌های فروش را در پایان سال جاری منتشر کرده است:


انتشارات امریکا در سال جدید رشد کمّی را تجربه می‌کند

انتشارات امریکا در سال جدید رشد کمّی را تجربه می‌کند

انتشارات امریکا در سال جدید رشد کمّی را تجربه می‌کند

مترجم: بهاره گل‌پرور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها