سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۶
مجموعه شعر «زخمه» بررسی می‌شود

مجموعه شعر «زخمه» سروده مریم جعفری آذرمانی در نشست دوشنبه(5 بهمن) از سلسله نشست‌های «کتاب دوشنبه‌ها» دفتر شعر جوان با حضور علاقه‌مندان حوزه شعر، نقد و بررسی می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست عبدالجبار کاکایی به عنوان منتقد حضور دارد و به بررسی سروده‌های مجموعه شعر «زخمه» مي‌پردازد.

مریم جعفری آذرمانی متولد 1356 و دارای مدرك كارشناسی در رشته زبان و ادبیات فرانسه است. مجموعه غزل «زخمه» سومین مجموعه شعر اوست. 

«زخمه» شامل پنجاه و نه شعر در قالب غزل نو توسط انتشارات مجنون منتشر شده است.

اين كتاب با شعري به نام «همه چيز است و هيچ‌چيز نيست» آغاز می‌شود. اين كتاب از دو بخش تشكيل شده که بخش نخست آن با نام «پرده دوم» مجموعه ۴۲ غزل اين شاعر را شامل می‌شود. آذرمانی این سروده‌ها را از تير ۸۵ تا خرداد ۸۶ سروده است.

بخش دوم كتاب با عنوان «پرده اول» ده غزل نو از اين شاعر را كه از مرداد سال ۱۳۸۴ تا تير سال ۱۳۸۵ سروده شده‌اند، در بر دارد.

هر كدام از شعرها با تاريخي همراه است كه بدين ترتيب مي‌توان تحول شعر این شاعر را چه به لحاظ فكري و چه به لحاظ تكنیكي دنبال كرد.

این مجموعه سال گذشته برنده بخش شعر کلاسیک جشنواره پروین اعتصامی شد.

پیش‌تر دو مجموعه با عنوان‌های «سمفونی روایت قفل‌شده»(1385) و «پیانو»(1386) از این شاعر منتشر شده است و مجموعه شعر «هفت»، تجربه‌ای در قالب مسمط، با حال و هوایی نو است. چهارمین مجموعه شعر جعفری آذرمانی همزمان با کتاب «زخمه» منتشر شد.

نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «زخمه» از ساعت 17 روز دوشنبه (5 بهمن) در محل دفتر شعر جوان واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نبش کوچه نعمتی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط