یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
«بداهه‌گويي»؛ ستايشي در وصف انسان

احمد آرام اين روزها در حال بازنويسي مجموعه داستان تازه‌اي با نام «بداهه‌گويي» است. به گفته نويسنده، ستايش انسان و زندگي او محور اصلي داستان‌هاي اين كتاب را تشكيل مي‌دهد./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آرام درباره موضوع مجموعه داستان «بداهه‌گويي» توضيح داد: در اين كتاب، داستاني با نام «بداهه‌گويي» وجود ندارد؛ بلكه روايت‌هايي داريم كه ادامه آن‌ها با شكل گرفتن نوعي بداهه‌گويي با هم مرتبط مي‌شوند.

وي افزود: اين كتاب 6 داستان دارد و نويسنده از طريق بداهه‌گويي راوي اول شخص، وارد موضوعات مختلف مي‌شود و تفاوت‌هاي ايجادشده در هر داستان نيز در فرم و روايت اتفاق مي‌افتند.

اين داستان‌نويس افزود: به مسايل تازه‌اي در اين داستان‌ها نگاه شده و از مهم‌ترين آن‌ها، ستايش انسان و زندگي اوست كه از وجوه مختلف روايت مي‌شود.

نويسنده «غريبه در بخار نمک» اضافه كرد: وقتي بخواهيم از انسان حرف بزنيم، بايد جامعه پيرامون او را نيز مد نظر داشته باشيم؛ اين در حالي است كه ما شبيه آدم‌هاي توصيف شده در فضاي اين داستان‌ها را كمتر ديده‌ايم. 

وي با بيان توضيحات ديگري درباره تكنيك روايت داستان‌هاي اين كتاب گفت: در نگارش اين مجموعه از تكنيكي كه در تمرينات تئاتر داشتيم، استفاده كردم و اغلب اين داستان‌ها را در مكان‌هاي مختلف با صداي خودم ضبط كردم و اين‌گونه مضمون اصلي خلق شد. سپس آن را روي كاغد پياده كردم و چيزهايي كه به صورت بداهه گفته بودم را به شكلي داستاني تنظيم كردم.

«خرده روايت‌هاي منطقه‌البروج»، «روايت غم‌انگيز و عريان همه آن چيزهايي كه نگفته بودم»، «والس زن مرده در خانه كورت شوايتزر داداييست در هانور»، «آداب خوردن سوپ اردك» و «آمدم، ‌نبودي!»، نام داستان‌هاي كوتاه اين كتابند.   

به گفته آرام اين كتاب احتمالا به نشر «ققنوس» سپرده خواهد شد.

«احمد آرام» نویسنده و کارگردان است. 
«كسي ما را به شام دعوت نمي‌كند» نام مجموعه داستان دیگری از این نویسنده است كه هفته گذشته از سوي نشر «افق» به چاپ رسيد. مجموعه داستان‌هاي «غريبه در بخار نمک»، «آن‌ها چه كساني بودند» و رمان «مرده‌ای که حالش خوب است» نام دیگر آثار داستاني منتشر شده از اين نويسنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط