یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹
روايت احمد آرام از كاريزماتيک‌ها منتشر مي‌شود

تازه‌ترين مجموعه داستان احمد آرام «همين حالا داشتم چيري مي‌گفتم» نام دارد. به گفته نويسنده، اين كتاب كه در فضاهاي وهم‌آلود روايت شده و ناگفته‌هايي درباره شخصيت‌هاي كاريزماتيک را افشا مي‌كند، توسط نشر «چشمه» منتشر خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، آرام درباره مجموعه داستان «همين حالا داشتم چيري مي‌گفتم» گفت: اين داستان‌ها نيز مانند آثار قبلي‌ام در فضاهاي خاص و وهم‌انگيزي قرار دارند كه برخي اوقات در زندگي امروز مشاهده مي‌كنيم.

وي افزود: اين داستان‌ها ويژگي‌هايي از شخصيت‌هايي كاريزماتيک را معلوم مي‌كنند؛ به گونه‌اي كه اولين ديالوگ‌هاي اين شخصيت‌ها براي اولين بار افشا شده و فضاها و مكان‌هايي كه در آن قرار مي‌گيرند، براي اولين بار نشان داده شده است. در واقع در اين داستان‌ها به محتواهايي تكرار نشده مي‌رسيم.

اين داستان‌نويس همچنين درباره همراستايي زبان با محتوا در اين مجموعه داستان گفت: در اين داستان‌ها زبان در راستاي موضوعات در داستان كشف مي‌شود؛ به طوري كه مثلا در اولين قصه، با زباني مواجه مي‌شويم كه از درون موضوع بر‌آمده. بر همين اساس، خوانش داستان‌ها با هم تفاوت خواهد داشت، چون به فراخور موضوع، زبان شكل مي‌گيرد و به عبارتي، فرم در خدمت محتوا است.

وي با اشاره به طرح پاره‌اي از مسايل اجتماعي در رابطه با ماهيت انسان در کتاب جدیدش، خاطر‌نشان كرد: مسايلي كه در اين داستان‌ها طرح مي‌شوند، ‌ريشه در موضوعات اجتماعي دارند و سرلوحه همه اين موضوعات انسان است.

نويسنده «كسي ما را به شام دعوت نمي‌كند» افزود: در اين کتاب چيزي كه كوشش شده جايگاه خود را بدست بياورد، اين است كه زبان عيني و ذهني را يک جا مشاهده نمي‌كنيم ‌بلكه اين‌ها در هم ادغام شده‌اند كه اين رويا وارد زندگي ما هم مي‌شود.

اين نويسنده در ادامه با بيان ابعادي از زمان و مكان در داستان‌هایش خاطر‌نشان كرد: در اين داستان‌ها مكان‌ها و زمان‌ها كاملا شكسته مي‌شوند و خواننده به ابعاد ديگري از روايت و داستانسرايي مي‌رسد.

«روياي مدور مرد معلوم‌الحال در حوالي نيشابور»، «نگاه خيره پرنده مفرغي»، «همين حالا داشتم چيزي مي‌گفتم»، «ساحره و آريستو‌كرات» و «جعبه موسيقي سكه‌اي» نام داستان‌هاي اين كتابند.

«احمد آرام» نویسنده و کارگردان است. «كسي ما را به شام دعوت نمي‌كند» نام مجموعه داستان دیگری از این نویسنده است كه چند روز گذشته از سوي نشر «افق» به چاپ رسيده.

مجموعه داستان‌هاي «غريبه در بخار نمک»، «آن‌ها چه كساني بودند» و رمان «مرده‌ای که حالش خوب است» نام دیگر آثار داستاني منتشر شده از اين نويسنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها