یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
كتاب‌هاي روان شناسي جهان‌بيني خواننده را تغيير مي‌دهد

يك مولف كتا‌ب‌هاي روان‌شناسي معتقد است: اين كتاب‌ها مي‌توانند علاوه بر ارائه اطلاعات و يافته‌هاي جديد علم روان‌شناسي، ديدگاه و جهان‌بيني مخاطبان خود را نيز تغيير دهند.

محمدرضا آل‌ياسين در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب ادامه داد: كتاب‌هاي روان‌شناسي به دو شكل ارائه آگاهي و ترغيب به عمل كردن در مخاطب‌ تاثير مي‌گذارند. اين كتاب‌ها مي‌توانند جهان‌بيني و ديدگاه مخاطبان را تغيير دهند و رفتار منطقي و مديريت بحران را به آنان بياموزند.

اين مترجم كتاب‌هاي روان‌شناسي با يادآوري اين‌كه سرانه مطالعه كتاب در ايران بسيار كم است، افزود: كتاب‌هاي خوب در اين زمينه زياد داريم، اما به دليل اين‌كه آمادگي ذهني در ميان عموم افراد به‌ وجود نيامده، اهميت كتاب‌خواني درك نشده است.

مولف كتاب «والدين موثر و فرزندان نيرومند»، اظهارداشت: كتاب‌هايي با رويكردهاي تعليم و تربيت و خودشناسي، براي جامعه امروز ما يك ضرورت و نياز است، ضرورتي كه ناديده گرفته مي‌شود.

وي نقش رسانه‌ها را در جذب مخاطبان به سوي كتاب‌خواني ضروري دانست و گفت: تلويزيون به عنوان يك رسانه ملي مي‌تواند براي كتاب، خصوصاً كتاب‌هاي روان‌شناسي تبليغ كند.

آل‌ياسين ادامه داد: تلويزيون در برنامه‌هاي متعدد از ورزشكاران و بازيگران دعوت و با آن‌ها مصاحبه مي‌كند؛ در حالي لازم است گاهي از نويسندگان نيز دعوت شود تا مردم بيش‌تر با فعالان اين عرصه آشنا شوند.

اين مولف كتاب‌هاي روان‌شناسي افزود: ممكن است كتاب‌‌هاي موجود در بازار از نظر علم روان‌شناسي كامل نباشند، اما حضورشان نسبت به نياز و استقبال مخاطبان قابل توجه است.

وي در پايان با بيان اين‌كه كتاب‌هاي مختلفي در زمينه علوم روان‌شناسي وجود دارد، اظهار داشت: تنوع اين كتاب‌ها در سال‌هاي اخير خوب بوده، به طوري كه يك كتاب بارها توسط چندين مترجم و ناشر منتشر و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها