سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
طنز و طيبت در سخن سعدی بررسي مي‌شود

نهمين مجموعه درس‌گفتارها درباره‌ سعدی به بررسي «طنز و طيبت در سخن سعدی» اختصاص دارد که با سخنراني دکتر رضا داوري اردکاني عصر چهارشنبه 15 مهر در مركز فرهنگي شهرکتاب برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، طنز و ظرافت جايگاه ويژه‌اي در ساختار سبکي آثار سعدي دارد. البته خاستگاه اين طنز به نوع نگاه و تفکر اين شاعر بزرگ بر مي‌گردد. طنز سعدي، سرشار از روح حيات و سرزندگي است. سعدي به ياري لحن طنز، خشکي را از کلام خود مي‌گيرد و شور و حرکت را بدان باز مي‌گرداند.

با همين طنز، تيغ کلامش را تيز و برنده و اثرگذار مي‌کند. طنز، نيش همراه با نوش است؛ زخمي در کنار مرهم. حافظ شيرازي لسان الغيب، ابعاد عميق ديگري به طنز شاعرانه بخشيد و از آن در شعر خود بهره‌ها برد.

دوره پيشين نشست‌هاي درس گفتارهايي درباره سعدي «نسبت ميان عقل و عشق از منظر سعدي» اختصاص داشت و دكتر حسن بلخاري رئيس پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر در اين باره به بحث‌ و گفت‌وگو پرداخت.

مركز فرهنگي شهر کتاب، از علاقه‌مندان به شركت در اين درس‌گفتار دعوت کرده، عصر روز چهارشنبه 15 مهر ساعت ۱۶:۳۰ به مرکز فرهنگي شهرکتاب به نشاني خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط