چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
مستندسازی نقش روحانیون همدانی در انقلاب و دفاع مقدس در ۳ کتاب

همدان - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) گفت: سه جلد کتاب و ده‌ها مستند با محوریت نقش روحانیون استان همدان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهیه و تدوین می‌شود.

حجت‌الاسلام الیاس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، از جمع‌آوری آمار، آثار، اسناد، اطلاعات و خاطرات روحانیون رزمنده از آغاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همدان خبر داد و اظهار کرد: طی چهار دهه گذشته، کاری در زمینه جمع‌آوری و تدوین مجموع آمار و اطلاعات و خاطرات روحانیون ایثارگر استان انجام نشده است.

نجاری بیان کرد: قرار است این مستندات در بازه زمانی دو ساله و با مشورت و استفاده از ظرفیت نویسندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در قالب سه کتاب و ده‌ها مستند تدوین و رونمایی شود.

وی ادامه داد: در این راستا بانک اطلاعاتی تعداد رزمندگان روحانی جمع‌آوری شد که این امر با استفاده از تعدادی از روحانیون شاغل در مرحله اول انجام شد و با برنامه‌ریزی به عمل آمده تلاش خواهد شد تمام اطلاعات و اسناد جنگ که رزمندگان روحانی در آن نقش داشته‌اند، جمع‌آوری شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به این حرکت ارزشمند که می‌تواند گنجینه‌ای در خور شأن راویان روحانی و پیشکسوتان جنگ و محققان و پژوهشگران باشد، همکاری کنند.

وی یادآور شد: مجموع خاطرات و آمار رزمندگان روحانی می‌تواند کتب مرجع در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی باشد که در آن نقش روحانیون به خوبی بیان شده و قابل استفاده برای نسل‌های آینده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها