سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
نویسنده ایلامی در آستانه نمایشگاه کتاب تهران ۱۰ عنوان کتاب آماده چاپ دارد

ایلام-نویسنده و ایلام‌پژوه پیشکسوت گفت:در آستانه نمایشگاه کتاب تهران ۱۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف و در قالب تالیف و پژوهش آماده چاپ دارم.

صیدمحمد درخشنده نویسنده و ایلام‌پژوه پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و صرف زمان بسیار و تحقیق و پژوهش فراوان در آستانه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌، ۱۰ عنوان کتاب تالیف و پژوهشی برای چاپ و انتشار آماده کرده‌ام.

وی ادامه داد: کتاب‌های: «مویه آواهای پر راز و رمز دیار کهن»، «هنر ذوب فلزات در میان زاگرنشینان باستان»، «تنوع غذایی مردم ایلام» و «فرهنگ و آئین‌های مردم اقوام ایران» آماده چاپ و انتشارند که هر کدام می‌توانند پرسش‌های علمی و پژوهشی و اجتماعی مخاطبان را پاسخ دهند.

مولف کتاب معروف «ایل من ایلام» ادامه داد: کتاب‌های «فرهنگ حجاب و عفاف از دوران باستان تا ایام معاصر» و «محرم در ایلام» در بخش امور کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی است.

ناشر فعال استان ایلام در سال ۹۹ با اشاره به بازنگری و تدوین سایر کتاب‌هایش ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ام کتاب‌های «بزرگان و دلیرمردان ایل دیوالای از دوران قاجار تاعصرپهلوی» که به معرفی شخصیت‌های برجسته این ایل معروف و ریشه‌دار می‌پردازد و «معماری آثار هنری گوبکلی تپه ترکیه» و «آشنایی با سرزمین بین النهرین» در مرحله بازنگری قرار دارند.

مدیر نشر درخشنده گفت: دهمین کتابی که آماده چاپ دارم کتاب «خاک و خشت بانگاهی به کوره پزخانه های ایلام در قرون معاصر» است که همچون سایر آثار پژوهشی از منابع معتبر بهره برده ام.

به گزارش ایبنا؛ «صیدمحمد درخشنده»، نویسنده، ناشر، محقق و ایلام‌شناس در سال ۱۳۳۴ در ایلام متولد شد. دوره ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند و کارشناسی مدیریت با گرایش مالی را در سال ۱۳۷۸ از مدیریت دولتی ایلام دریافت کرد. به دلیل اشتغال در اداره فرهنگ و هنر سابق (میراث فرهنگی)، عمده فعالیت‌های این محقق ایلامی در عرصه مسائل فرهنگی و گردشگری بوده و علاقه زیادی به نگارش در این زمینه از خود نشان داد. او در سال ۱۳۹۹ انتشارات درخشنده را برای تحرک بیشتر در عرصه چاپ و نشر تأسیس و راه‌اندازی کرد و تاکنون ده‌ها عنوان کتاب تالیفی و پژوهشی چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط