یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
افزوده شدن ۱۰۰۰ متر به فضای ناشران کودک در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

رئیس هیئت‌مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان از افزوده شدن حدود هزار مترمربع فضای به مساحت سالن جنوبی ناشران این بخش در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

فتح‌الله فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به جانمایی ناشران کودک و نوجوان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال نیز ناشران این حوزه در سالن‌های شمالی و جنوبی رواق شرقی جانمایی خواهند شد، حدود ۱۲ هزار مترمربع تقاضا از سوی ناشران داشتیم اما فقط ۸ هزار مترمربع فضا داریم.

وی افزود: خبر خوب برای این دوره نمایشگاه این است که حدود هزار متر مربع فضا به مساحت سالن جنوبی افزوده شده است که همین متراژ کمک می‌کند بخش زیادی از تقاضای ناشران را پاسخ بدهیم.

فروغی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰۰ ناشر کودک و نوجوان برای حضور در نمایشگاه ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: در دوره جاری، مسئولیت و اجرای سرای اهل قلم کودک و نوجوان هم مثل سال‌های گذشته با انجمن است و ناشرانی که برنامه فرهنگی مثل رونمایی، نقد و بررسی کتاب دارند می‌توانند با انجمن در ارتباط باشند، در این میان اولویت با افرادی است که زودتر برنامه خود را ارسال کرده باشند.

به‌گفته رئیس هیئت مدیره انجمن، امسال غرفه تجمیعی برای این بخش در نظر گرفته شده تا ناشرانی که تعداد کتاب کمتری دارند یا نمی‌توانند در نمایشگاه غرفه داشته باشند، کتاب‌های خود را در این غرفه عرضه کنند.

وی افزود: در این زمینه انتظار همکاری از سوی ناشران کتاب کودک و نوجوان را داریم که در جانمایی‌ها محدودیت فضا در مصلا را مدنظر داشته باشند، البته انجمن کوشش می‌کند جانمایی‌ها براساس حروف الفبا باشد تا دسترسی مردم نیز راحت‌تر باشد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها