شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
مادران البرزی با «کارت‌ ضرب‌المثل» قصه گفتند

البرز - در نخسین جلسه انجمن قصه‌گویی کانون استان البرز مادران به همراه فرزندان خود با استفاده از کارت‌های بازی ضرب‌المثل و مکعب‌های قصه‌گویی، به خلق داستان‌های کوتاه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، خدیجه میرزایی در اولین جلسه قصه گویی انجمن قصه گویی استان البرز که صبح شنبه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع قصه‌گویی مادران برای فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مطالعه در این حوزه بر کسی پوشیده نیست.

وی به قصه گویی «مهین ریواز»، مادربزرگ قصه‌گوی البرزی و چند تن از مادران حاضر در این کارگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه نقاشی برای کودکان یکی دیگر از برنامه هایی است که اجرا شده است.

مادران البرزی با «کارت‌ ضرب‌المثل» قصه گفتند

خلق داستان با مکعب قصه‌گویی

این جلسه با حضور مهدی مدیح المکتبی، قصه‌گوی کارآفرین و فعال بازی در حصارک بالا برگزار شد؛ این قصه‌گو با استفاده از کارت‌های بازی ضرب‌المثل و مکعب‌های قصه‌گویی، اعضای حاضر در این نشست را با ساختن داستان‌های کوتاه و روایت کردن آن آشنا کرد.

برای این بازی کودکان و نوجوانان و والدین حاضر در این نشست مکعب‌های شش وجهی را پرتاب کرده و بر اساس اشکالی که انتخاب می‌شد داستانی را خلق و روایت می‌کردند.

مادران البرزی با «کارت‌ ضرب‌المثل» قصه گفتند

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و بزرگداشت سعدی در نشست قصه‌گویی

یکی از ویژه برنامه‌های اجرا شده در این نشست نیز قصه‌گویی قصه پهلوان با توجه به روز گرامیداشت فرهنگ پهلوانی بود که مهین ریواز، مادربزرگ قصه‌گوی البرزی، این قصه را برای حضار تعریف کرد.

معرفی شخصیت سعدی با توجه به بزرگداشت این شاعر گرانقدر در اول اردیبهشت، شعرخوانی توسط رها باقری مطلق، عضو مرکز و عضو انجمن قصه‌گویی و معرفی وقایع، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای نیمه‌ی اول سال و شناسایی استعدادهای حوزه‌ی قصه‌گویی، در نظر گرفته است و قرار است قطار قصه‌گویی در ایستگاه‌های مختلف برای کودکان، نوجوانان، مربیان، خانواده‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دیگر علاقه‌مندان فعالیت‌های متنوعی را تدارک دیده و علاقه مندان به این هنر را برای حضو در بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی مهیا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها