پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
ثبات نسبی در بازار کاغذ

قیمت کاغذ طی هفته جاری با تاثیرپذیری از ثبات نسبی نرخ ارز، نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آخرین هفته، نخستین‌ماه سال ۱۴۰۳ بازار کاغذ در ثبات نسبی به سر بُرد، نوسانات نرخ ارز در ۱۰ روز گذشته سرمنشاء افزایش قیمت کاغذ و برخی از ملزومات مورد نیاز فعالان صنعت چاپ، ازجمله زینک و مرکب شد.

اما رصد خبرنگار ایبنا از بازار مواد اولیه در هفته جاری نشان‌دهنده ثبات قیمت‌ها است که در برخی موارد حکایت از کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت کاغذ تحریر دارد.

امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰؛ یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز حدود یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

بهای کاغذ ۸۰ گرمی طی این هفته اما ۲۰ هزار تومان افزایش داشته و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی در هفته جاری یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

براساس این گزارش، مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی نیز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند.

ثبات نسبی در بازار کاغذ

گزارش‌ها حاکی از این است که سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نیز در این هفته بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان نوسان داشتند و هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۸۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین زینک دو ورقی چینی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان است.

هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۳۰ تا ۳۴۵ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۰ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۸ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۹۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها