دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
روایت تشکیل یگان موشکی ایران خواندنی است

مرتضی قاضی، مولف و پژوهشگر گفت: کتاب خط مقدم که روایت تشکیل یگان موشکی شدن ایران است برای مطالعه در این ایام مفید است.

مرتضی قاضی، مولف و پژوهشگر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «خط مقدم» اثری از فائضه غفارحدادی با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم روایتی درباره تشکیل یگان موشکی ایران است که مقطع زمانی، مرداد سال ۶۳ تا دی سال ۶۵ را دربرمی‌گیرد.

او افزود: این کتاب با توجه به روایت تشکیل یگان موشکی ایران مناسب مطالعه در این ایام است.

«خط مقدم» به قلم فائضه غفارحدادی که در آن روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران ارائه می‌کند. این کتاب که به پژوهش محمدحسین پیکانی و با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم به نگارش در آمده، از شخصیت‌پردازی خوبی برخوردار است؛ به طوری که خواننده کاملاً می‌تواند با شخصیت‌هایی که از نقش‎‌های فرعی در رمان برخوردار هستند نیز ارتباط برقرار کند، آنها را بشناسد و با آنها تعامل خوبی داشته باشد.

در این کتاب، نویسنده شخصیت حسن طهرانی‌مقدم را به خوبی وصف می‌کند و با وجود اینکه شخصیت شهیدان و مردان خدا، ایده‌آلی است که گاه ماورای دسترسی است، اما باز هم خواننده می‌تواند با ایشان همذات‌پنداری کرده و او را درک کند. نحوه ابراز احساسات، مناجات، عبادت و بسیاری دیگر از حالت‌های شهید در کتاب «خط مقدم» چنان دلپذیر وصف شده که مخاطب کاملاً آن را درک و حس می‌کند که اگر خودش نیز در شرایط مشابه بود، همان کار را انجام می‌داد.

غفارحدادی، گذشته از ارائه روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران، به خانواده این شهید نیز پرداخته و حتی حس دلتنگی همسر شهید حسن طهرانی‌مقدم را در شب‌هایی که از او دور بود، بسیار زیبا توصیف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط