سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
آیا هایدگر نازیست بود؟

کتاب «غائلۀ هایدگر» نوشتۀ ریچارد ولین با ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «غائلۀ هایدگر» نوشتۀ ریچارد ولین با ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد منتشر شد. این کتاب دربردارنده خطابه‌ها، نامه‌ها، مصاحبه‌ها و مقالاتی از مارتین هایدگر، یورگن هابرماس، کارل یاسپرس، پیر بوردیو، هربرت مارکوزه، ریچارد ولین، کارل لوویت و مانوئل فای است.

غائلهٔ هایدگر به مناقشهٔ پرشور و مجادله‌انگیزی اطلاق می‌شود که از دههٔ ۱۹۵۰ بر سر حمایت مارتین هایدگر از رژیم هیتلر درگرفت و تا امروز ادامه یافته است و احتمالاً تا آینده‌ای نامعلوم ادامه خواهد یافت. صرف‌نظر از جایگاه هایدگر در تاریخ فلسفه که عده‌ای آن را با جایگاه افلاطون و ارسطو و کانت و هگل هم‌تراز دانسته‌اند، اهمیت غائلهٔ هایدگر به وزن و اعتبار علمی بالای کسانی بازمی‌گردد که در آن حضور داشته‌اند. یورگن هابرماس، هانس گئورگ گادامر، کارل لوویت، هربرت مارکوزه، هانا آرنت، تئودور آدورنو، و هانس یوناس تنها فهرست کوتاهی از اسامی این چهره‌ها است.

ویراستار کتاب حاضر، ریچارد ولین، که خود به اعتبار نگارش آثار متعددی همچون سیاست هستی: اندیشهٔ سیاسی مارتین هایدگر در دههٔ ۱۹۹۰ از چهره‌های متأخر حاضر در غائلهٔ هایدگر است، تصویری کلی از روند این مناقشه به دست داده است.

«غائلۀ هایدگر» در ۳۲۸ صفحه و به قیمت ۳۸۰ هزار تومان از سوی نشر نو با همکاری آسیم منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط