یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان تشکیل می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با تشریح طرح ششمین دوره باشگاه‌های کتابخوانی گفت: تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی از تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۱۲ باب کتابخانه مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

اسلامی گفت: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتاب فروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر تشکیل می شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی با هدف آموزش شیوه‌های مربیگری و راه‌اندازی باشگاه‌ها برای افراد علاقمند و واجد صلاحیت در این طرح پیش بینی شده است.

اسلامی اضافه کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه‌بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

وی افزود: شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است و فرایند ثبت باشگاه و رقابت در دوره ششم جام از نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط