شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کتاب «رویاهای تارا» به چاپ دوم رسید

قزوین- کتاب «رویاهای تارا» شامل اشعار و دلنوشته‌های مطهره رفیعی متخلص به تارا، بهمن ماه سال گذشته توسط انتشارات دکتر سین به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قزوین، مطهره رفیعی متخلص به تارا سال ۱۳۸۸ در شهر شالِ قزوین به دنیا آمد. به دلیل ذوق ادبی به سرودن اشعار روی آورد و موفق شد کتاب «رویاهای تارا» را به چاپ برساند.

این شاعره نوجوان در مورد علاقه‌اش به ادبیات می‌گوید: از کلاس دوم اشعار کودکانه می‌سرودم و با وزن و قافیه آشنایی نداشتم. تا کلاس هفتم همین طور ادامه دادم تا اینکه در سن ۱۳ سالگی با معلم عزیزم خانم موسوی آشنا شدم،؛ به پیشنهاد ایشان شعری در وصف شهر شال گفتم و توانستم شهر خودم را در ۱۷ بیت توصیف کنم. خانم موسوی وقتی استعداد و انگیزه‌ام را در عرصه شعر و شاعری دیدند من را به کتابخانه شهر شال معرفی کردند. آنجا با خانم محمدی که یکی دیگر از شاگردان استادم آقای هاشمی‌نیا بودند آشنا شدم. خانم محمدی در این راه خیلی به من کمک کردند و قافیه و محتوا را به من آموزش دادند.

رفیعی ادامه داد: بعد از سرودن چند شعر، به کمک خانم محمدی به استاد هاشمی‌نیا معرفی شدم و آن زمان بود که توانستم اولین شعر رسمی خودم را به نام «دلتنگ» بسرایم. وقتی تعداد اشعارم به ۵۰ تا رسید به کمک استادم تصمیم به چاپ کتاب گرفتیم. برای چاپ کتاب انتشارات دکتر سین را در نظر گرفتیم. به کمک این انتشارات در بهمن ماه ۱۴۰۲ کتابم منتشر شد و چند هفته بعد به چاپ دوم رسید. در این راه جناب هاشمی‌نیا (دلنشین شالی) خیلی به من کمک کردند و مشوق من بودند. بعد از ایشان، از آقای سلیمی مدیر مسئول این انتشارات بی‌نهایت سپاسگزارم که با راهنمایی‌های کارساز ایشان چاپ کتابم میسر شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آینده‌اش عنوان کرد: در حال حاضر تقریباً نزدیک به پنجاه شعر دیگر برای کتاب دومم سروده‌ام و آماده کرده‌ام که قصد دارم تعداد آن‌ها را بیشتر کنم و روی محتوای آن نیز بیشتر کار کنم که با توکل به خدا و با راهنمایی و کمک آقای سلیمی کتاب شعر دومم هم به زودی منتشر شود.

مطهره رفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر شاعری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارم و تا به امروز چند داستان کوتاه و یک رمان نوشته‌ام و در حال حاضر مشغول نوشتن ریک رمان جدید هستم که انشالله با راهنمایی‌های استادانم به زودی منتشر خواهد شد.

کتاب «رویاهای تارا» با تیراژ ۳۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان سال ۱۴۰۲ منتشر و در بهمن ماه همان سال به چاپ دوم رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محدثه رفیعی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    سلام آفرین خانوم رفیعی موفق و پیروز باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها