شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
تئاتر 1403 ایران با چه نمایش‌هایی آغاز می‌شود؟

در طی این سال‌ها هنرمندان عرصه تئاتر، نمایش‌های اقتباسی بسیاری را به روی صحنه بردند و به موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند. عرصه تئاتر امسال نیز، خالی از این نمایش‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در طی این سال‌ها هنرمندان عرصه تئاتر، نمایش‌های اقتباسی بسیاری را به روی صحنه بردند و به موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند. عرصه تئاتر امسال نیز، خالی از این نمایش‌ها نیست.

سالن ملک از جمله تالارهای نمایشی است که فعالیت خود را با ۲ نمایش تازه از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌کند. این سالن به طور همزمان میزبان نمایش «توافق نامه» و کنسرت نمایش «و تو هم برنگشتی» می‌شود.

نمایش «توافق نامه» نوشته فیلیپ کلودل است که با کارگردانی کورش سلیمانی روی صحنه می رود. بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه بهنام تشکر، کورش سلیمانی و رامین ناصرنصیر هستند و در خلاصه داستان آن آمده: دو دوست قدیمی پس از مدتها در آپارتمانی خالی همدیگر را می بینند. یکی بازیگری‌ست متوسط و دیگری نمایشنامه‌نویسی ناموفق. بازیگر می‌خواهد آپارتمانش را بفروشد و برای این کار از دوستش خواسته که در زمان امضاء توافق نامه آنجا حاضر شود تا خیال خریدار راحت باشد. در انتظار خریدار، گفت‌وگوی دو دوست به نزاع کشیده می‌شود. خریدار می‌آید تا شاهد تسویه حساب آن دو شود.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۱۰۰ دقیقه اجرا می‌شود.

این نمایش بعد از اجراهای موفق خود در تماشاخانه ایرانشهر که سال گذشته انجام شد، دومین دو اجراهای خود را در سالن ملک سپری می‌کند.

سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ایرانشهر هم از ۱۹ فروردین میزبان نمایش «روزمرگی» کار مشترک شیماه خاسب و امیر سپهر تقی لو می‌شود که هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می رود. این نمایش بر اساس نمایشنامه «توتو» نوشته آنیِس بس نوشته شده است.

در این اثر نمایشی مهران نائل، جوانه دلشاد و فرزین محدث به ایفای نقش می پردازند و در خلاصه داستان آن آمده: زن و شوهری جوان، سگ‌شان گم شده و این آغاز تمام اختلافات ده ساله زندگی‌شان است…

تئاتر هامون هم سال نو را با میزبانی نمایش «رومئو ژولیت و چند کارکتر دیگر» آغاز می‌کند.

این نمایش نوشته مشترک امین نبی الهی، میثم عبدی، امیرحسین اشرفی است که با کارگردانی میثم عبدی از ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: رامتین سلیمانی، مهرناز بختیاری، امین نبی‌اللهی، میثم عبدی، فائقه شلالوند، حامد قنبری، زینب هادیان، امین سعدی، پگاه امیرآبادی، مینا شجاعیان، نیلوفر خراسانی، متین هوشمندی، مهلا رمضان‌پور، احسان ابوالقاسم، بهناز شهسوار، امیرمهدی شبیری، مجتبی سعدآبادی، مروارید کفائی

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۱۰۰ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده: نوشتن این نمایشنامه با یک سوال شروع شد: رویا واقعیت دارد یا واقعیت رویاست؟ در جهانی که پر از واقعیتِ فرسوده و کسالت‌بار است. به رویا پناه می‌بریم در تئاتر. چرا که تئاتر جزیره‌ی کوچک خوشبختی است.

تماشاخانه سنگلج هم همچنان پذیرای نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به نویسندگی و کارگردانی فرشید قلی پور است که اجرای آن از ۱۵ فروردین ماه بعد از شب‌های قدر از سر گرفته می‌شود.

در این اثر نمایشی بازیگرانی چون مهشاد حجتی، ناهید دولت‌زاده، عاطفه رحمانپور، الهام رضایی، مائده عبدلی به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده: ما کجا فرنگ کجا؟ ما کجا طرب کجا؟ که حالا بخوایم سر اجنبی جماعت رو گرم کنیم.

نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.

تالار مولوی که اسفند سال گذشته میزبان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» بود، بهار خود را با ادامه اجراهای همین نمایش سپری می‌کند.

این نمایش که متن آن نوشته مشترک دلارام موسوی و سروین کیانی است، با کارگردانی دلارام موسوی روی صحنه می‌رود و بازیگران آن به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: سیما غلامی، محمدعلی براتی، فاطمه رادمرد، علی حدادی، فرزانه سیری، علیرضا ولی‌پور، محمد جهانشاهی

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده: داستان زندگی دو خانواده که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

نمایش «فین جین» نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی به کارگردانی محمود موسوی دیگر نمایش موفقی است که اجرای آن از سال گذشته در عمارت نوفل لوشاتو آغاز شده و همچنان در این عمارت روی صحنه می‌رود.‌

در خلاصه داستان این نمایش آمده: حکایت حمام فین به روایت جن جین.

این اثر نمایشی با بازی سیدجواد یحیوی، حسین شفیعی، مسعود بهارلو، محمدهادی عطایی، الهه پورجمشید، محسن زرآبادی پور، حسین میرزاییان، حامد لطفی، علیرضا ذوالفقاری هر شب راس ساعت ۲۱ و پانزده دقیقه و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «مافیای روباه‌ها» کاری از امید بنکدار، دیگر نمایشی است که اسفند سال گذشته اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرد و بهار ۱۴۰۳ نیز به‌مدت محدودی در همین عمارت روی صحنه خواهد رفت.

«مافیای روباه‌ها» که براساس داستان «عامه‌پسند» از راجر آوری و کوئنتین تارانتینو توسط امید بنکدار نوشته و کارگردانی شده است، تجربه‌ای در مرز میان سینما و تئاتر است که به مدت محدودی از ۱۹ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش سهیل تقوی، وحید خاکساری، امیرحسین آسایی، امیر طالقانی، امیر شعبان‌پور، سیاوش سهامی، سبحان قادری، حمیدرضا عباسی، پوریا شیخ‌الاسلامی و محمدرضا احمدی هستند.‌

گفتنی است در این گزارش به بخشی از نمایش‌هایی پرداخته شده که اجرای آنها پیش از ۲۰ فروردین ماه آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها