پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
تصویب طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

خراسان شمالی- نماینده منتخب مردم بجنورد گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تصویب طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، محمد پاکمهر نماینده منتخب مردم شهرستان های بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان صبح پنجشنبه در دومین نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: حوزه فرهنگی از نقاط قوت انقلاب اسلامی است اما امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و کم‌توجهی صورت گرفته به فرهنگ با تهاجم فرهنگی روبرو و در حال حاضر تقویت حوزه فرهنگی نیاز روز جامعه و اقدامات فرهنگی باید برای تمامی نسل‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه کتاب‌وکتابخوانی استان بیان کرد: در طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موضوعات رفع کمبودها در حوزه کتابخانه‌ای و بهبود وضعیت معیشت کتابداران در دستور کار خواهد بود.

پاکمهر با اشاره به شعار سال تاکید کرد: تحقق شعار سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم همت و اراده همگانی است و کتابخانه‌ها در این راستا می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

تصویب طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

وی تصریح کرد: در جهش تولید تنها بحث اقتصادی مطرح نیست بلکه تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگی مدنظر است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند.

پاکمهر خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی استان می‌تواند نقش بسزایی در جلب مشارکت مردم داشته باشد.

خواستار نگاه ویژه نمایندگان استان به تصویب طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم

مهدی آریان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ادامه گفت: طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد؛ از این رو از نمایندگان استان در مجلس خواستاریم با هدف تقویت حوزه کتابخانه‌ای و بهبود وضعیت معیشت کتابداران استان به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

وی افزود: افزایش سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها و تخصیص و هزینه بخشی از درآمد شرکت‌های دولتی به امور فرهنگی از جمله مواردی است که در این اصلاحیه دیده شده است.

آریان با اعلام اینکه زیر بنای کتابخانه‌های عمومی استان بیش از ۲۶ هزار متر مربع است، بیان کرد: در سال گذشته علی‌رغم وجین مستمر کتاب‌های کتابخانه‌های استان که منجر به از رده خارج شدن کتاب‌های فرسوده و … می‌شود، اما با تلاش‌های صورت گرفته تعداد کتاب‌های استان از مرز یک میلیون جلد کتاب گذشته است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار جلد کتاب به امانت برده شد که رشد ۱۳ درصدی داشته و در بخش عضویت نیز شاهد رشد ۶ درصدی بودیم و در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

تصویب طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

به گزارش ایبنا، در این نشست موضوعات مختلفی در خصوص مشکلات و کمبودهای کتابخانه‌های عمومی استان مورد بحث و بررسی و در پایان لوح پیام تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سید محمد پاکمهر منتخب مردم شریف شهرستان های بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها