چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
تمرکز حوزه هنری گلستان  در سال جاری ثبت تاریخ شفاهی است

گلستان- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان ضمن تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: تمرکز ما در سال جاری ثبت تاریخ شفاهی است و در گام بعد بسته به اولویت و ظرفیت بنا داریم در قالب کتاب، فیلم یا تئاتر آنها را هم تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، سیدحسام بنی‌فاطمه عصرچهارشنبه در جمع اهالی رسانه گلستان، گفت: از ابتدای آغاز فصل نو خدمت در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، تولید آثار هنری در تراز انقلاب، تربیت هنرمند متعهد و ترویج آثار هنر انقلاب را محور قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به برخی رویدادها و فعالیت‌های اجرا شده در سال گذشته، افزود: در تولیدات ضمن توجه به زیست بوم، به ۳ بُرهه شکل گیری تا پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و روایت پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه نشان داده‌ایم.

بنی‌فاطمه ادامه داد: تمرکز ما در سال جاری ثبت تاریخ شفاهی است و در گام بعد بسته به اولویت و ظرفیت بنا داریم در قالب کتاب، فیلم یا تئاتر آن‌ها را هم تولید کنیم.

وی سپس با اشاره به راه اندازی «مرکز رشد در سرزمین برادری» در حوزه هنری استان، گفت: در ۳ حوزه تاریخ شفاهی، شعر و ادبیات و هنرهای تصویری با حضور علاقه‌مندان و افراد مستعد مرکز رشد از سال گذشته شکل گرفته و بنا داریم در یک بازه زمانی سه ساله قدمی برای تربیت نسل متعهد هنرانقلاب اسلامی برداریم.

بنی‌فاطمه افزود: در حال حاضر دوره مقدماتی مرکز رشد به پایان رسیده و به زودی شاهد کتابی از تولیدات بچه‌های گروه شعر و ادبیات مرکز رشد خواهیم بود.

وی درباره برخی از پژوهش‌ها و آثاری که در حال قلمی شدن هستند، گفت: رمان مِرجِن با محوریت شهیده مرجان نازقلیچی در حال قلمی شدن است و تا به امروز پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

بنی‌فاطمه افزود: کتاب واقعه ۱۶ دی در گزغربی، گروه سرود مکتب مهدی (عج) گنبدکاووس و نمایشنامه ماتی‌خان با محوریت اثری به همین نام در حال نگارش است.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های شاخص حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: افتتاح سالن شهیدآوینی، برپایی رویداد طنز قلمه، تولید مستند قلعه ایثار و یافت آباد تا عطاآباد، فیلم سینمایی آخرین روزهای پاییزی، روایت حبیب و کاریکاتور و نماهنگ‌های موضوعی گوشه ای از فعالیت‌ها و تولیدات حوزه هنری استان در سالی که گذشت است.

وی در ادامه با اشاره مجدد به اینکه در سال جاری ثبت تاریخ شفاهی را محور قرار داده ایم، گفت: برای شکل گیری و شروع نهضت ثبت تاریخ شفاهی در حوزه های گوناگون، نیازمند چشم‌های سوژه‌بین هستیم و از جامعه رسانه‌ای و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و عموم مردم می‌خواهم ما را در احصاء سوژه‌ها یاری کنند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان در ادامه با اشاره به اینکه کتاب شهیدمهقانی به روایت همسر، گروه تئاتر راد شهرستان کردکوی و روایت پیشرفت کارچاله یا چالی بافی روستای بالاجاده از جمله موضوعاتی هست که در دست اقدام است.

تمرکز حوزه هنری گلستان  در سال جاری ثبت تاریخ شفاهی است

سیدحسام بنی‌فاطمه در بخش دیگری از سخنانش، گفت: تا ۲۶ فروردین ماه هفته هنری انقلاب اسلامی در استان گلستان با برنامه‌های متعدد و متنوع برپا می‌شود که ۱۹ برنامه توسط این نهاد و حدود ۳۰ برنامه توسط دیگر دستگاه‌های فرهنگی اجرایی استان ویژه این هفته که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است، پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

وی در پایان برخی از برنامه‌های شاخص حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب اسلامی را اعلام کرد و گفت: اکران و نقد فیلم با محوریت فلسطین در قالب برنامه‌ای با عنوان «ساعت فلسطین»، نشست اندیشه ورزی با موضوع تمدن غرب و دهکده جهانی، اجرای نمایش خیابانی حاج قاسم، نشست سرزمین برادری با موضوع جایگاه هویت ملی در هنر انقلاب و نشست گلستان هنر با محوریت آثار مهرداد صدقی از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

به گزارش ایبنا، در پایان این نشست پس از رونمایی از پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری و نیز اشاره به فرازی از زندگی شهید حجت السلام روحانی فرد از شهدای شاخص استان گلستان، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان از فعالان رسانه‌ای که در جریان سازی هنر انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها