پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
وجود ۱۴ نسخه خطی و سنگی قرآن در کتابخانه مرکزی ارومیه/ برگزاری نمایشگاه در تبیین مفاهیم قرآنی موثر است

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ نسخه خطی، سنگی و سربی قرآن در کتابخانه مرکزی موجوده بوده که سه مورد در نمایشگاه کتب قرآنی ارومیه به نمایش گذاشته شده است.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: بزرگترین و بهترین کتاب ما مسلمانان قرآن کریم بوده و هر چقد در مقوله کتاب تلاش کنیم، کم است.

وی افزود: در این راستا باید در تبیین مفاهیم قرآنی تلاش کنیم و باتوجه به بی‌حرمتی‌هایی که به قرآن شده را وظیفه داریم حفظ کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروزه یکی از راهبردهای تبیین مفاهیم قرآنی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی بوده که دارای شبکه عمومی گسترده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ نفر به سالن‌های مطالعه این نهاد مراجعه می‌کنند و دائر کردن این نمایشگاه در این نهاد بهترین فرصت است تا بتوانیم کتاب‌های قرآنی را در بین نسل نوجوان و جوان گسترش دهیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: در بخش نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه مرکزی ارومیه ۱۷۴ نسخه خطی، ۴۱۳ نسخه سنگی، ۶۵۶ نسخه سربی و ۵ سند تاریخی موجود است که از این نسخ ۱۴ نسخه خطی، سنگی و سربی قرآن بوده و در این نمایشگاه سه مورد به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها