جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
آمار کتاب‌های امانتی کتابخانه‌های عمومی ایلام اعلام شد / «ادبیات» در صدر قرار دارد

ایلام - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، آمار کتاب‌های امانتی بر اساس موضوع در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام درخصوص آمار امانت کتاب بر اساس موضوع در کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته گفت: ادبیات با ۱۰۲ هزار و ۷۲۵ جلد، علوم اجتماعی با ۳۸ هزار و ۲۲۲ جلد، علوم محض با ۳۴ هزار و۶۴۴ جلد و فلسفه و روان‌شناسی با ۳۰ هزار و ۵۹۹ جلد در جایگاه‌های اول تا پنجم قرار دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ادامه داد: کتاب در موضوع و محتوای دین با ۲۲ هزار و ۴۳۹ جلد، تاریخ و جغرافیا با ۱۴ هزار و ۲۸۵ جلد و علوم کاربردی با ۱۲ هزار و ۷۹۵ جلد، هنر و سرگرمی با ۸۷۶۵ جلد، زبان ها با ۴۵۴۱ جلد و کلیات با ۳۵۹۲ جلد در جایگاه‌های ششم تا دهم قرار دارند.

حیدری ادامه داد: موضوعات کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان از آن بعد اهمیت دارد که علوم و دانش‌های گوناگون و متنوعی را در مکان و مرکزی فرهنگی به نام کتابخانه در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: تنوع و گونه‌گونی موضوع کتاب‌ها در کتابخانه‌ها برای انجام تحقیقات محققان و پژوهشگران کاربردی، مفید و سازنده است.

حیدری ادامه داد: مشارکت کتابداران این مجموعه در دوره‌های تخصصی و دریافت دوره‌های آموزشی کاربردی، نقش مهمی در ارایه خدمات تخصصی به مراجعه‌کنندگان و اعضای کتابخانه‌ها در راهنمایی موضوعی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: هر چه دایره آموزشی کتابداران در حوزه‌های موضوعی و رده‌بندی، گسترده‌تر باشد، ارائه خدمات علمی و پژوهشی به اعضای کتابخانه‌ها بیشتر، دقیق‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود.

وی ادامه‌داد: خوشبختانه کتابداران اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه رده‌بندی و موضوعات کتاب از تجربه و تخصص مناسب برخوردارند و راهنمایان خوبی برای مراجعه‌کنندگان هستند.

به گزارش ایبنا؛ آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی استان، بیش از ۳۵ هزار نفر است و ۶۷۹ هزارجلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها