پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی

قم - با حضور مسئولان و داستان‌نویسان قم، از پوستر پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سیدعلی نقیب، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم و دبیر سوگواره روضه‌های داستانی در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره روضه‌های داستانی، اظهار داشت: پنجمین دوره سوگواره روضه‌های داستانی در سطح ملی و پررونق‌تر از سال گذشته، آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دوره به دبیری علمی علی‌اصغر عزتی پاک برگزار خواهد شد و بخش روایت نیز به آن افزوده شده است.

نقیب به موضوع اصلی جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: موضوع سوگواره، مواجهه انسان معاصر با واقعه عاشورا و امام حسین علیه‌اسلام است.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم تصریح کرد: قرار بر این است که اختتامیه این دوره در شهریور ماه برگزار شود و ان‌شاءلله از فروردین تا مرداد ماه در استان‌های مختلف نشست‌های تخصصی پیرامون داستان و روایت شکل خواهد گرفت.

در حادثه عاشورا مواقف داستانی بسیاری وجود دارد

در بخش دیگری از این برنامه مهدی کفاش، ضمن رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره روضه‌های داستانی به ریشه تاریخی کلمه روضه اشاره کرد و گفت: روضه، به نثری گفته می‌شود که مرثیه در پی دارد و از دوره تیموریان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در مقابل، تعزیه را داشته‌ایم که به نظم بوده و به صورت شعر بیان شده است. در حادثه عاشورا، مواقف داستانی بسیاری وجود دارد، از جمله دوره بیست ساله امامت بعد از امام حسن علیه‌السلام تا واقعه عاشورا که زمینه عاشورا را به وجود آورده است.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این برنامه سید مهدی حسینی ریاست حوزه هنری قم، سید علی نقیب مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم، رویا حسینی دبیر اجرایی سوگواره روضه‌های داستانی و داستان‌نویسان حاضر در جلسه حامد جلالی، یونس عزیزی، مهدی کرد فیروزجایی، حامد اشتری، مهدی شریفی، عذرا موسوی، علی غبیشاوی، علی مهر، علی‌اکبر کاویانی، محمدحسین فاضل و احمد مدقق پوستر پنجمین سوگواره روضه‌های داستانی را امضاء کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها