پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
محفل قرآنی در یک کتابخانه/ از قصه‌گویی گاو بنی اسرائیل تا داستان اصحاب فیل

هرمزگان - مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان گفت: در محفل قرآنی کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) پارسیان از قصه گویی در مورد گاو بنی اسرائیل تا داستان فیل و ابابیل اجرا شد.

حلیمه روشن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از دورهمی قرآنی در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان خبر داد و اظهار داشت: در محفل قرآنی کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان، قصه گویی از کتاب گاو بنی اسرائیل انجام شد.

وی عنوان کرد: در این محفل نورانی هر روز ساعت ۱۶ چند سوره از قرآن کریم قرائت می شود و تفسیر آیات و بازگو کردن قصه‌های قرآنی توسط کتابدار انجام می شود.

روشن زاده بیان کرد: کتاب گاو بنی اسرائیل نوشته امین عبدالودود، ترجمه محمدرضا سرشار، تصویرگری سحر حقگو از انتشارات موسسه فرهنگی منادی تربیت است.

خوانش آهنگین سوره مسد

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان با اشاره به اینکه دومین دورهمایی محفل قرآنی کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد، افزود: هر روز با قرائت چند سوره از قرآن و تفسیر آیات و بازگو کردن قصه‌های قرآنی این دورهمی انجام می‌شود.

وی گفت: در این دورهمی سوره مسد با صدای دلنشین اعضا خوانش شد و کتابدار به بازگو کردن داستان و دلیل نزول سوره مسد پرداخت که با اشتیاق کودکان همراه بود.

داستان فیل و ابابیل قصه‌گویی شد

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان ادامه داد: سومین دورهمایی محفل قرآنی کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان با خوانش سوره فیل انجام شد.

روشن زاده با بیان اینکه این سوره با صدای دلنشین اعضا خوانش شد، افزود: در این نشست نیز داستان فیل و ابابیل، نوشته علی باباجانی، از انتشارت براق قصه گویی شد.

وی یادآور شد: داستان این کتاب که داستانی قرآنی است به ابابیل، پرنده‌های کوچک، اشاره می‌کند که مسئول حفاظت از خانه کعبه بودند. حمله ابرهه به کعبه در سال عام‌الفیل و علت این نامگذاری در این داستان مشخص شده است.

ترجمه و تفسیر سوره عبس

روشن زاده بیان کرد: چهارمین دورهمایی محفل قرآنی کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان با قرائت سوره عبس و ترجمه و تفسیر آن برگزار شد.

این کنشگر فرهنگی با اشاره به اینکه سوره عَبَس هشتادمین سوره قرآن و از سوره‌های مَکّی است که در جزء سی‌ام قرآن قرار دارد، ادامه داد: این سوره را از آن سو «عَبَسَ» می‌نامند که با کلمۀ عَبَسَ به معنای «چهره در هم کشید» آغاز شده است.

کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان گفت: سوره عبس درباره ارزش و اهمیت قرآن، ناسپاسی انسان در برابر نعمت‌های پروردگارش و حوادث تکان‌دهنده قیامت و سرنوشت انسان‌ها در آن روز سخن می‌گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها