چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نکوداشت ۲ تن از اساتید برجسته قرآنی همدان در هفته پایانی رمضان

همدان - رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری نکوداشت دو تن از اساتید برجسته قرآنی همدان در هفته پایانی ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در همدان، مقصود قاسمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در جمع خبرنگاران از برگزاری آیین نکوداشت دو تن از اساتید برجسته قرآنی همدان استاد «مسگریان» و «مسکین» خبر داد و اظهار کرد: این مراسم به همراه تجلیل از فعالان قرآنی در ۲۵ رشته قرآنی در هفته پایانی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره) با مشارکت گروه قرآن و عترت است افزود: علاوه بر این در چند نقطه شهر همدان جزءخوانی قرآن برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری حدود ۵۰ جلسه قرآنی ویژه کودکان در حوزه جامعه القرآن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ویژه برنامه شب‌های قدر نیز از دیگر برنامه‌های گروه قران و عترت است که با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در ملایر به اهمیت تمرکززدایی و توزیع متناسب فرهنگی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا شهرستان ملایر برای برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان انتخاب شد.

قاسمی ضمن تاکید بر اینکه نیاز خانواده‌ها به مباحث قرآنی در ماه مبارک رمضان بیشتر خود را نشان می‌دهد و اوج می‌گیرد گفت: بر این اساس برگزاری این نمایشگاه در ماه رمضان مدنظر قرار گرفت.

وی از دعوت ۲۲ ناشر برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: همزمانی این نمایشگاه‌ها در سراسر کشور با نمایشگاه قرآن تهران ممکن است محدودیت‌هایی از نظر عرضه کتب مذهبی مختلف و حضور ناشران ایجاد کند اما خوشبختانه در این نمایشگاه مشکلی از نظر کتاب و نشر نداریم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ناشران حضور یافته در این نمایشگاه از شهرهای تهران، قم، همدان و اصفهان هستند گفت: متصل بودن اتحادیه ناشران به مرکز توزیع کتاب کشور هرگونه نیاز در حوزه قرآنی و سایر نشرها را تأمین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها