دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
خواجه پاشا در اوقات فراغت نمایش‌نامه می‌خواند/ طرفدار جدی ایبسن، ساعدی و چرمشیر

کارگردان فیلم «در آغوش درخت» مطرح کرد: قدرت درام نویسی ایبسن در پرداخت روابط است و مضامین آثارش آن‌قدر ملموس‌اند که با گذشت صدسال از مرگش هنوز تازه جلوه می‌کنند. ایبسن از دیوار خرافه، سنت و عادت می‌گذرد و در پایان، نمی‌توانیم به آنچه در پس پرده می‌گذرد بی تفاوت باشیم.

بابک خواجه پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: اولین انتخاب من در اوقات فراغت برای مطالعه، نمایش‌نامه‌ها هستند. به نظر من نمایش‌نامه‌ها به خوبی روحیات کاراکترها و ارتباطات شخصیتی بین آن‌ها را بیان می‌کند.

او در ادامه گفت: عاشق آثار هنریک ایبسن هستم و بین نویسنده‌های معاصر ایران غلامحسین ساعدی و محمد چرمشیر را بسیار دنبال می‌کنم.

کارگردان سینما گفت: من آثار تنسی ویلیامز را عموماً مطالعه می‌کنم، زیرا نمایش‌نامه به نوشتن فیلم‌نامه بسیار کمک می‌کند.

خواجه پاشا مطرح کرد: پیشنهاد من برای دانشجویان و کسانی که می‌خواهند در مسیر نوشتن فیلمنامه رشد کنند، نمایش‌نامه «خانه عروسک» از هنریک ایبسن است.

کارگردان فیلم «در آغوش درخت» در پایان گفت: قدرت درام نویسی ایبسن در پرداخت درست روابط است و مضامین آثارش آن‌قدر ملموس‌اند که با گذشت صدسال از مرگش هنوز برایمان آشنا و تازه جلوه می‌کنند. ایبسن از دیوار غیرقابل عبور خرافه، سنت و عادت می‌گذرد و ما را نیز با خود می‌کشاند چنان که در پایان، نمی‌توانیم به آنچه در پس پرده می‌گذرد بی تفاوت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها