دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
نمایندگان مجلس مدافع حقوق نشر و فعالیت‌های فرهنگی باشند

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی، هنری زنان ناشر، بر بررسی راهکارهای رفع موانع تامین مواد اولیه چاپ و نشر در مجلس دوازدهم تاکید کرد و افزود: معتقدم که سیاست فرهنگی باید تقویت و از حقوق نشر و کار فرهنگی دفاع شود.

مریم جدلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره انتظارات اهالی چاپ و نشر از نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نمایندگان در جایگاه و صندلی‌هایی می‌نشینند که مردم به آن‌ها داده‌اند، بنابراین آنچه بیان می‌کنند باید همسو با خواسته‌های مردم باشد، یک نفر می‌تواند زبان هزاران نفر از مردم باشد و می‌تواند با حضورش نقطه نظرات جامعه‌ای که به او رای داده است را تامین کند.

وی ادامه داد: معتقدم نمایندگان در حوزه فرهنگ و کتاب باید سیاست‌هایی را در نظر بگیرند که زمینه‌ساز توسعه امکانات جامعه نشر باشد، امروزه بخشی از ناشران در تامین مواد اولیه به دلیل خلل‌های موجود مشکل دارند.

جدلی بر بررسی راهکارهای رفع موانع تامین مواد اولیه چاپ و نشر در مجلس دوازدهم تاکید کرد و افزود: معتقدم که سیاست فرهنگی باید تقویت و از حقوق نشر و کار فرهنگی دفاع شود؛ علاوه براین تامین نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم و تصمیم‌گیری‌هایی که منجر به حل مشکلات آن‌ها می‌شود نیز ضروری است.

وی با تاکید بر توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مقوله توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد بیان کرد: معتقدم که رعایت اصول اخلاقی در مسائل سیاسی نیز اهمیت دارد، نمایندگان منتخب باید منافع شخصی را کنار بگذارند و منافع جمعی را در نظر بگیرند، همچنین شناخت و توجه کافی از نیاز جامعه و مردم داشته باشند.

جدلی با بیان اینکه دقت نظر و نظارت بر اجرای قوانین و مصوبات نیز اهمیت دارد، گفت: مردم دوست دارند نتیجه تصمیم‌گیری‌های نمایندگان در جامعه احساس شود و به همین دلیل ضروری است که نمایندگان بر اجرای قوانین توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظارت داشته باشند.

به‌گفته وی، معمولاً بعد از انتخابات، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها براساس تجربه و کارآیی نمایندگان شکل می‌گیرد، در این بخش جسارت و شجاعت نمایندگان مجلس در کنار علم و تجربه آن‌ها اهمیت دارد و ضروری است که نمایندگان با تکیه بر جسارت و شجاعت مسائل و موضوعات را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها