یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
شناخت هنرهای نمایشی در جامعهٔ امروز نیازمند آگاهی است

کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» نوشتهٔ حسن پورگل‌محمدی در سال ۱۴۰۱ به چاپ اول و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به چاپ دوم رسید. این کتاب در ۳۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۰ تومان از انتشارات طراحان تین منتشر و به فروش می‌رسد.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» نوشتهٔ حسن پورگل‌محمدی در سال ۱۴۰۱ به چاپ اول و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به چاپ دوم رسید. این کتاب در ۳۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۰ تومان از انتشارات طراحان تین منتشر و به فروش می‌رسد.

کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» باتوجه‌به عنوان، کتابی است که با تمرکز بر روی هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد باتوجه‌به اینکه کتاب با موضوع هنرهای نمایشی بر روی جامعه و روان‌شناسی هنرهای نمایشی مانور می‌دهد و به طور کامل به بررسی می‌پردازد، می‌تواند یک نیاز اصلی و اساسی برای هنرنمایش در جامعهٔ مدرن محسوب شود. به همین منظور کتاب در ۹ فصل جامع به‌عنوان بخش اصلی کتاب گردآوری شده است.

این فصل‌ها شامل: تعاریف و کلیات هنرهای نمایشی تئاتر، فلسفه و تئاتر، تئاتر خیابانی؛ میدانی و محیطی، تئاتر آئینی و سنتی، تئاتر کودک و نوجوان، طراحی در تئاتر، سبک‌شناسی در تئاتر، تئاتر صحنه در اروپا و تئاتر صحنه در ایران است.

مخاطب در مطالعه کتاب متوجه می‌شود در هر فصل به طور کامل و جامع به عناوین مربوطه اشاره شده است و هنر تئاتر را همانند آنچه که در واقع است می‌بیند و می‌خواند. نویسنده در طول کتاب در تلاش است که نیاز جامعهٔ امروز را به هنرهای نمایشی با درک و شناخت عمیق به مخاطب بفهماند. وی با سال‌ها تلاش و تحقیق و پژوهش ضمن این نگارش این کتاب مطالبی را در کتاب آورده است که عقاید و تجارب نویسندگان، فلاسفه و هنرمندان معتبری در آن دست داشته است.

کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» به تربیت مخاطب و بالابردن سطح دانش و سلیقه مخاطبان تئاتر کمک می‌کند تا درک عمیقی از جامعه و مخاطبان داشته باشند و در نهایت هنر تئاتر را در بالاترین سطح ممکن به عموم جامعه ارائه دهند. همچنین کتاب حاضر به‌عنوان راه‌گشایی برای افرادی محسوب می‌شود که هنر تئاتر را از یک بعد می‌نگرند و تنها از دریچهٔ نگاه خود آن را تحلیل می‌کنند.

نویسنده در کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» سعی بر این داشته است که یک فرد در جامعه بتواند با دانش و آگاهی از درک هنرنمایشی کار ضعیف و سخیف غیر هنری را از میان آثار پسندیده و به‌اصطلاح تخصصی تشخیص بدهد.

نکته قابل‌تأمل کتاب این است که باتوجه‌به مطالعه و پژوهش‌هایی که نویسنده برای گردآوری آن داشته است و بهره‌مندی بیش از ۵۰ کتاب و رجوع به منابع معتبر و دستاوردهای هنرمندان مختلف، زبان روان و ساده‌ای است که در طول نگارش کتاب از آن استفاده برده است و این نیز می‌تواند نقطه عطف این کتاب در حوزه تخصصی‌اش محسوب شود.

برای معرفی کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» هر چه گفته شود شاید آن چیزی که در خور آن باشد نگفته القا شود به همین منظور مخاطب باید در ابتدا باهنر نمایش آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند بعد روان‌شناسی و جامعه‌شناسی آن را پیدا و معنا ببخشد.

کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» علاوه بر اینکه می‌تواند برای دانشجویان هنرنمایشی و هنرجویان مناسب باشد، برای مخاطبان علاقه‌مند به یادگیری هنر نمایش در کنار علم روان‌شناسی بسیار مناسب خواهد بود. همچنین استادهای موردنظر در حوزه این هنر می‌توانند از دانش این کتاب استفاده ببرند.

کتاب «هنرهای نمایشی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» نوشتهٔ حسن پورگل‌محمدی در سال ۱۴۰۱ به چاپ اول و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به چاپ دوم رسید. این کتاب در ۳۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۰ تومان از انتشارات طراحان تین منتشر و به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها