شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
«شبکه کتاب» علاوه بر مخاطب عام، مخاطبان خاص را نیز جذب کند

رضا رسولی، نویسنده و فعال فرهنگی اظهار کرد: تبیین ارتباط مستقیم کتاب با سبک زندگی در مخاطب ایجاد انگیزه خواهد کرد و مخاطب می‌تواند هرچه بیشتر نقش کتاب را در روش و منش زندگانی خود درک کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه کتاب، با اشاره به اینکه شبکه کتاب یک رسانه تخصصی است، بیان کرد: شبکه کتاب هم می‌تواند با فرآورده‌سازی رسانه‌ای در عرصه معرفی کتاب‌های مفید و نویسندگان نقش‌آفرینی کند. این شبکه با توجه به نوآوری در فرم و محتوای تولید شده نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی افزود: معرفی نویسندگان شاخص و آثار مطرح جهان و همچنین پرداختن به موضوعاتی مانند آفت‌ها و لطافت‌های جوایز ادبی و معرفی ناشران با سابقه کشور در قالب پرونده‌های رسانه‌ای می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

این نویسنده با توجه به جذب افکار عمومی به‌ویژه حوزه کودک و نوجوان، گفت: فرآورده‌سازی رسانه و عبور از تولیدات مصاحبه‌محور و بهره‌مندی از سایر قالب‌های رسانه‌ای مانند انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای حتماً برای کودکان و نوجوانان جذابیت خواهد داشت. تبیین ارتباط مستقیم کتاب با سبک زندگی در مخاطب ایجاد انگیزه خواهد کرد و مخاطب می‌تواند هرچه بیشتر نقش کتاب را در روش و منش زندگانی خود درک کند.

رسولی درباره آینده شبکه کتاب، اظهار کرد: به آینده این شبکه خوش‌بین هستم. اما انتظار دارم برای افزایش مخاطب هم به مخاطب عام توجه بیشتری کند و هم مخاطبان خاص خود را خلق کند و با ایجاد یک ارتباط تعاملی می‌تواند بر رونق و رواج آن بیفزاید.

رسولی، عضو هیئت‌مدیره انجمن قلم ایران، چهار دوره، به‌عنوان مدیرمسئول انتشارات ستایش حقیقت و مدیرحلقه ادبیات داستانی در پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی فعالیت داشته است. رسولی متولد ۱۳۵۴ و دانش‌اموخته مقطع دکتری در رشته حقوق عمومی است. وی دارای ۱۳ جلد کتاب در گستره هنر و ادبیات است و کتاب‌های «سه راه سرگردون» و «شهنواز» ازجمله آثار شناخته شده او هستند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    من خیلی این برنامرو دوست دارم ولی نمیدونم چطور و از طریق چی شرکت در برنامه کنم؟
  • محمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    خیلی خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها