دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کنشگری زنان انقلابی در عرصه‌های گوناگون/ جمع‌آوری شبهات موجود در سطح جامعه

دوازدهمین رویداد کتاب تهران با محوریت کنشگری زنان انقلابی در عرصه‌های گوناگون به معرفی کتاب‌هایی پرداخت که یا پیرامون فعالیت‌ها و زندگی زنان انقلاب اسلامی پرداخته بود و یا در راستای معرفی آثار مختلفی بود که به قلم بانوان جوان نویسنده به رشته تحریر درآمده بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوازدهمین رویداد کتاب تهران در سالن هشت مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد. این رویداد که در یازده برنامه پیشین خود با محوریت کنشگری زنان انقلابی در عرصه‌های گوناگون به معرفی کتاب‌هایی پرداخت که یا پیرامون فعالیت‌ها و زندگی زنان انقلاب اسلامی پرداخته بود و یا در راستای معرفی آثار مختلفی بود که به قلم بانوان جوان نویسنده به رشته تحریر درآمده بودند.

دوازدهمین رویداد کتاب تهران در آخرین برنامه سالانه خود در فرایندی متفاوت با همایش‌های پیشین، دست به معرفی مجموعه کتاب‌هایی زد که در یک اقدام ابتکاری و در موقعیتی خاص به دست گروهی از نوجوانان نخبه متولد دهه ۱۳۸۰ تالیف شده است. بسته ویژه محتوایی «آزادی وارونه» که شامل ۳ جلد کتاب «کار خودشونه»، «گیرپاژ» و «آزادی وارونه» است، که به صورت مجزا ویژه نوجوانان، دانشجویان و عموم بانوان و فعالین حوزه زنان به همراه یک مجموعه نمایشگاهی ویژه فضاهای عمومی، آموزشی و اداری طراحی و عرضه شده است.

میهمانان ویژه این رویداد بنا بر انتخاب مجموعه آثار پروژه جهاد کبیر، دو نفر از سرگروه‌های تیم نویسندگان این رویداد بودند. حیدری، دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث و متولد سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۸۰، در توضیح شکل گیری ایده نگارش کتاب گیرپاژ گفت: ایده ابتدایی نگارش کتاب در مسجد و بعد از اقامه نماز جماعت شکل گرفت. زمانی که با گروهی از دوستان در پاییز سال ۱۴۰۱ پیرامون اعتراضات عمومی در سطح کشور گفتگو می‌کردیم متوجه شدیم که نوجوانان و جوانان پیرامون ما در جمع های مدرسه و محله و خنواده درگیر شبهات متعددی هستند که با مطالعه و پژوهش حل خواهد شد. اما بخش بسیاری از از این قشر به خاطر استضعاف فکری و دوری شدن از محتواهای غنی از این منابع معرفتی دور هستند و انباشت این شبهات باعث بروز اعتراضات کاذب و اقدامات نادرست می‌شود.

بنابراین تصمیم گرفتیم در یک پروژه جهادی و فشرده دست به جمع‌آوری شبهات موجود در سطح جامعه بزنیم و در قالبی داستانگو به این شبهات پاسخ دهیم. کتاب گیرپاژ با هدف ارائه محتوا به مخاطب نوجوان و معرفی شخصیت صدرا نوجوان پرسشگر به سوالات و شبهات این گروه پرداخته است. کتاب کار خودشونه با شرح خرده روایت‌های واقعی با محور اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و جامعه با ادبیاتی داستانی به همراه پاسخ های مستند و کوتاه ارائه شده است.

موسوی دانشجوی رشته میکروبیولوژی و متولد دهه ۱۳۸۰ به عنوان سرگروه نویسندگان کتاب آزادی وارونه گفت: کتاب آزادی وارونه به عنوان نخستین کتاب مرجع حوزه دشمن‌شناسی در عرصه بانوان مبتنی بر مصادیق، آمار و مستندات بین‌المللی برای مخاطب بزرگسال تهیه شده است.

موسوی در ادامه گفت: این نوجوانان که از سال‌ها قبل در مدرسه تشکیلاتی مضمار تحت آموزش تخصصی کار تشکیلاتی قرار گرفته بودند، در روزهای پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ دست به نگارش این آثار زدند تا آنچه خود در این سال‌ها آموخته بودند با گروه همسالان خود و عموم جامعه به اشتراک بگذارند و قدمی در راستای پروژه جهاد کبیر بردارند.

در پایان مراسم قدسیه پایینی دبیر رویداد کتاب تهران که اجرای دوازدهمین نوبت از این برنامه را نیز بر عهده داشت گفت: اقدام شایسته این نوجوانان علاوه بر محتوای علمی و پژوهش‌محوری که در راستای معرفت افزایی و جهاد تبیین تجمیع کرد، در دهه‌های آینده و با گذشت زمان به یک سند تاریخی مهم تبدیل می‌شود. این مجموعه کتاب در آینده ثابت خواهد کرد در دوره‌ای که عموم جامعه اعتماد خود را به نسل جدید جوانان و نوجوانان از دست داده بودند، گروهی از همین نسل گرد هم جمع شدند و با قلمی در دست مقابل جهل عمومی ایستادگی کردند و علم انقلاب را بالا نگه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها